شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
پنج شنبه, ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ۲۲:۵۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر در شیراز با نمایش اثر سینمایی 2888 در مجموعه سالن های هنرشهر آفتاب آغاز بکار کرد.

به گزارش پیام خبر، شامگاه پنجشنبه آیین آغازین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی هنرشهرآفتاب درحالی آغاز بکار کرد که علاقه مندان به هنر هفتم می توانند در این دوره از جشنواره دست کم 15 فیلم از بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر را به تماشا بنشینند. بر این اساس در این دوره از جشنواره فیلم فجر علاقه مندان می توانند در دو سالن مجموعه هنرشهرآفتاب، یک سالن پردیس از سینمایی گلستان و سینما سعدی شیراز آثار بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره را به تماشا بنشینند. در آیین گشایش جشنواره به میزبانی شیراز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه چهلمین جشن سینمای ایران حکایت باورمندی و علقه اهالی این هنر صنعت به آرمان های فطری انقلاب اسلامی است، افزود: سینمایی که خیلی ها تلاش کردند با مدل های مختلف بین او و انقلاب فاصله بیندازند، اما امروز در چهلمین جشن سینما با نسل جدیدی از سینما گران مواجه هستیم که همگام با مردم سرزمین مان به قهرمانانشان عشق می ورزند و زاویه دوربین خود را به سمت مردان و زنان گمنام و مظلوم، اما قهرمان و دلاور ایران زمین چرخانده اند و بی‌تفاوت از کنار قهرمانان خود رد نمی شوند و رشادت ها و مردانگی ها و صلابت های آنها را به تصویر می کشند.

چهلمین جشنواره فیلم فجر
حمیدرضا قانعی، عنوان کرد: سینما و قهرمان دو مقوله در هم تنیده است و سینمای بدون قهرمان عموما تابلویی از خودباختگی و افسردگی را به نمایش می گذارد. امروز می بینیم در چهل سالگی سینمای انقلاب، قهرمانانی امیدآفرین به تصویر کشیده می شوند و سینماگران این نسل آینده ای روشن را بر افق انقلاب  ترسیم می کنند.
به گفته وی، نسل جدید سینماگران و هنرمندان انقلاب امیدوارتر از گذشته به آرمان های انقلاب چشم دوخته اند و در تلاش و حرکت به  سمت و سوی خودباوری و عدالت خواهی و آزادی طلبی  قاب تصاویر خود را متمرکز می کنند.
قانعی، ادامه داد: امشب  گرد هم آمده ایم که به پاسداشت دلاوری ها و رشادت های همه شهدای انقلاب و دفاع مقدس، مدافعین حرم، مدافعین سلامت و خاصه حاج قاسم سلیمانی عزیز  و بطور ویژه قهرمانان و دلاوران حاضر در جمع  تمام قامت بایستیم و تقدیر و تشویق کنیم.
جشنواره فیلم فجر شیراز
در این مراسم از عوامل فیلم 2888 با حضور معاون فرهنگی شهرداری شیراز و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تقدیر شد.
فیلم فوق با سرمایه گذاری شهرداری شیراز ساخته شده است و پیرامون رشادت های شهید عباس دوران خلبان جنگنده است.
در ادامه جشنواره فیلم فجر شیراز، جمعه 15 بهمن ماه جاری فیلم های هناس، شهرک، شادروان و خائن کشی به نمایش در می آید.
یادآور می شود: علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به یکی از  سامانه‌های بلیت‌فروشی «ایران‌تیک»، «سینماتیکت» و «گیشه هفت» برای تهیه بلیت فیلم‌های جشنواره اقدام کنند.

 

کد خبر 175093

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید