شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
جمعه, ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ ۰۰:۱۹
زمان مطالعه: 4 دقیقه

جنگ چیز خوبی نیست، آتش جنگ در اروپا ورزشی ها را هم درگیر کرد؛

پس لرزه های جنگ روسیه و اوکراین و تاثیرگذاری آن در ورزش جهان

جنگ روسیه و اوکراین تبعات خود را در ورزش دنیا لحظه به لحظه آشکارتر می کند و شخصیت های ورزشی نفرت خود را از این جنگ نشان می دهند.

به گزارش پیام خبر، از بامداد روز پنج شنبه پنجم اسفندماه ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به نیروهای ارتش این کشور فرمان پیشروی به سمت کشور اوکراین را صادر کرد موضوعی که علاوه بر شروع یک جنگ خونین در مرکز اروپا بر سایر موضوعات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی جهان تاثیرگذار است و لحظه به لحظه خبر از اتفاقات پیرامون این موضوع را نشان می دهد.

دیلی میل رسانه کشور انگلستان گزارش داده که رومن آبراموویچ مالک روس باشگاه انگلیسی چلسی از حق زندگی در بریتانیا محروم شده زیرا به عنوان یکی از همکاران کلیدی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه شناسایی شده و این تصمیم در پی تجاوز روسیه به خاک اوکراین گرفته شده است.

شهاب زاهدی لژیونر فوتبال ایران که بعنوان بازیکن در تیم زوریا لوهانسک اوکراین فعالیت دارد به جنگ روسیه و اوکراین واکنش نشان داد و گفت برای اوکراین دعا کنید.

یوفا قرار است جمعه ششم اسفندماه جلسه‌ای اضطراری برگزار کند تا به بررسی پیامدهای جنگ روسیه و اوکراین بپردازد و احتمال بالایی وجود دارد میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا 2022 از سن پترزبورگ گرفته می‌شود اما زنیت روسیه می‌تواند به کارش در مسابقات اروپایی ادامه دهد.

الکساندر زینچنکو کاپیتان تیم ملی اوکراین و باشگاه منچسترسیتی انگلیس موضع تندی به شروع جنگ توسط کشور روسیه نشان داد و با اشتراک گذاشتن استوری در اینستاگرام خطاب به ولادیمیر پوتین رییس جمهور این کشور گفت:امیدوارم بمیری و مرگ را به دردناک‌ترین شکل ممکن تجربه کنی، هیولا که این موضوع با واکنش مدیران اینستاگرام و حذف این پیام منجر شد.

واکنش باشگاه شاختار دونتسک اوکراین در واکنش به این جنگ پیامی منتشر کرد و به مردم اوکراین و دنیا گفت:ایستادگی می کنیم.

فدراسیون فوتبال اوکراین با حمله روسیه به این کشور لیگ فوتبال اوکراین تعلیق کرد تا سرنوشت ورزشکاران شاغل در این لیگ مبهم باقی بماند و مشخص نیست تا کی باید فوتبالیست های اوکراینی و لژیونرهای شاغل در این لیگ در انتظار شروع مجدد رقابت های فوتبالی در قلب فوتبال اروپا باشند.

لوئیز کورتز مربی سابق تیم زنان بارسلونا که مدتی است هدایت تیم ملی زنان اوکراین را برعهده دارد، در مصاحبه‌ای اختصاصی با موندودپورتیوو به توصیف شرایط کنونی خود و کشور اوکراین پرداخت و گفت: اولین کاری که ما انجام دادیم تماس با سفارت بود که در آن زمان اطلاعات بسیار کمی از قضایا داشت و این یک وضعیت سورئال و شبیه یک سکانس فیلم است، سر و صدا شبیه ترقه به نظر می‌رسید، اما ما بلافاصله متوجه شدیم که چه اتفاقی رخ داده است و ارتش روسیه فرودگاه اینجا در کی‌یف را بمباران کرده‌ و حریم هوایی را بسته‌اند.

او ادامه داد: ما کوله پشتی را با آذوقه و آب پر کرده‌ایم، چون آنها ما را به غرب کشور، به Lviv در حدود 540 کیلومتری کی‌یف می فرستند تا بتوانیم از آنجا به لهستان نزدیکتر شویم و ما خوش شانس هستیم که فدراسیون را داریم که همه امکانات را در اختیار ما قرار داده است و حالا خواهیم دید که چگونه و چه زمانی به آنجا می‌رسیم چراکه بسیاری از جاده‌ها و پمپ بنزین‌ها بسته هستند فقط امیدوارم بتوانیم از این کشور خارج شویم و به خانه برگردیم.

باشگاه شالکه آلمان نیز که یکی از تیم های بوندس لیگا بشمار می رود در پی حمله روسیه به اوکراین با اقدامی فوری لوگوی گازپروم، اسپانسر اصلی اش را از روی لباس های خود حذف کرد. 

گازپروم روسیه بزرگ‌ ترین تولیدکننده گاز در جهان است که دولت روسیه بخش اعظم سهام آن را در اختیار دارد.

باید دید آتش جنگ نابهنگام روسیه که با واکنش تمامی کشورهای دنیا روبرو شده و آن را محکوم کردند در روزهای آینده چه تبعاتی را در پی خواهد داشت چرا که ثابت شده جنگ هیچ وقت سودی برای مردم نخواهد داشت و بیشتر با قدرت طلبی سردم داران قدرت و حرص و طمع آن ها شکل گرفته و آینده مردم دنیا را در بخش های مختلف با تهدیداتی روبرو می کند.

 

کد خبر 178540

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید