جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ۲۱:۵۳
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: ۲ کلاهبردار که در قالب مشاوران املاک مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند درشیراز دستگیر شدند.

به گزارش پیام خبر، سرهنگ کاووس حبیبی در این باره گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر اینکه افرادی در قالب مشاوران املاک با دریافت مبالغی به عنوان بیعانه در قبال اجاره و رهن دادن یک باب منزل مسکونی از شهروندان کلاهبرداری می کنند، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی و اقدامات فنی، علمی و پلیسی ۲ متهم را در این خصوص شناسایی و در یک اقدام ضربتی دستگیر کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان فارس بیان کرد: در بازجویی های مقدماتی مشخص شد متهمان منزلی را اجاره کرده و یکی از آنها با معرفی خود به عنوان مستاجر از مراجعین می خواسته که مبلغی را به عنوان بیعانه به مشاور املاک بدهند تا وی ملک دیگری اجاره و خانه را تخلیه کند و بدین صورت از شهروندان کلاهبرداری می کرده اند. حبیبی گفت: متهمان در تحقیقات به ۳۰ فقره کلاهبرداری از شهروندان به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال در شهر شیراز اعتراف و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند. رئیس پلیس آگاهی استان خاطر نشان کرد: شهروندان هنگام اجاره یا رهن منازل قبل از انعقاد قرارداد رسمی و تحویل کلید و منزل به صورت کامل، از پرداخت هرگونه وجه به عنوان پیش پرداخت یا بیعانه خودداری کنند تا در دام کلاهبردارن گرفتار نشوند.
 

 

کد خبر 180020

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید