شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
چهارشنبه, ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ ۲۱:۳۱
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تیم ملی فوتبال ایران برای تثبیت جایگاهش در صدرجدول گروه A انتخابی جام جهانی و تداوم روند شکست ناپذیری به مصاف کره جنوبی خواهد رفت.

به گزارش پیام خبر، در هفته نهم از مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه آسیا و از گروه A، تیم های ملی فوتبال کره جنوبی و ایران از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه روز پنج شنبه چهارم فروردین ماه در دیداری حساس به میزبانی ورزشگاه جام جهانی سئول به مصاف هم خواهند رفت.

این دیدار از آن جهت دارای حساسیت است که ایران و کره با ۲۲ و ۲۰ امتیاز در مکان های اول و دوم جدول رده بندی گروه A قرار دارند و صعودشان به جام جهانی قطر قطعی شده و این مسابقه تنها برای صدرنشینی گروه و قرار گرفتن در سید بندی بهتر تیم ها در رقابت های قطر برای دو تیم حائز اهمیت خواهد بود. 

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از دیدار با کره جنوبی بیان کرد:بازی مهمی است و برای جایگاه نخست گروه می جنگیم، برای این بازی به خوبی آماده شده ایم اما بازیکنان مهمی را در اختیار نداریم و بعضی از آنها در آخرین لحظه به تیم اضافه شدند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص تاثیر غیبت چند بازیکن از جمله طارمی، جهانبخش و قدوس به دلیل ابتلا به کرونا تصریح کرد: آنها بازیکنان بزرگ و مهمی برای ما هستند با این حال نمی توانیم بر کرونا غلبه کنیم اما این به معنای این نیست که بازیکنان خوب دیگری برای دیدار با کره نداریم و این موضوع را در بازی با این تیم خواهید دید.

پائولو بنتو سرمربی تیم ملی فوتبال کره جنوبی در نشست خبری پیش از دیدار با ایران گفت: ایران و ما می‌خواهیم در گروه در جایگاه اول باشیم و ایران حتی در صورت مساوی هم می‌تواند اول بماند، اما برای رسیدن به این رده باید پیروز شویم و ما سعی می‌کنیم در مقابل هوادارانمان به پیروزی برسیم و متاسفانه کره و ایران هر دو با مشکل کرونا و مصدومیت مواجه هستند.

او افزود: با افزایش مالکیت توپ سعی می‌کنیم تا آنجا که ممکن است خط هافبک را در اختیار داشته باشیم چرا که حریف قوی است و ما باید به این احترام بگذاریم و همچنین لازم است که در دفاع نیز عملکرد خوبی داشته باشیم و در شرایط فعلی بهترین بازیکنان را به عنوان شروع کننده به میدان خواهیم فرستاد و با قاطعیت می‌توان گفت تمام تلاش‌ مان  را برای رسیدن به پیروزی خواهیم کرد.

تیم ملی فوتبال کره جنوبی ۹ بار برابر تیم ملی ایران به پیروزی رسیده و ۱۳ بار شکست خورده و این در حالی‌ است که ۱۰ جدال دو تیم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است و آخرین آخرین پیروزی کره مقابل ایران به یازده سال پیش و دور یک چهارم جام ملت های آسیا در سال ۲۰۱۱ برمی‌گردد، جایی که چشم بادامی ها با یک گل ایران را شکست دادند.

با اعلام فدراسیون فوتبال کره جنوبی ۶۲ هزار بلیط برای دیدار کره جنوبی و ایران فروخته شده است.

مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و سامان قدوس، سه بازیکن کلیدی تیم ملی فوتبال ایران به دلیل ابتلا به کرونا، بازی مقابل کره را از دست داده‌اند.

هوانگ این بئوم بازیکن باشگاه روبین کازان روسیه بدلیل مصدومیت، مهمترین بازیکنی است که تیم کره را مقابل ایران همراهی نمی کند و در کنار او، لی یونگ مدافع راست کره جنوبی نیز بدلیل آسیب‌دیدگی غایب است و سونگ هو، دیگر هافبک کره‌ای‌ها که در بازی رفت فیکس بود نمی‌تواند همراه تیمش در بازی فردا مقابل ایران باشد.

دیدار رفت دو تیم به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران با تساوی یک-یک به پایان رسید.

 

کد خبر 181446

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید