شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ۱۶:۰۳
زمان مطالعه: 5 دقیقه

مدیرکل محیط زیست فارس:

دانشجویان به حفظ محیط زیست کمک کنند

مدیرکل محیط زیست استان فارس، خطاب به دانشجویان دانشگاه شیراز، گفت: دانشجویان با ارائه برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت به حفظ محیط زیست کمک کنند.
به گزارش پیام خبر، در آستانه سالروز ولادت علی بن موسی الرضا علیه السلام ضامن آهو محیط بانان نمونه استان فارس در مراسمی با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس و مدیر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شیراز و دانشجویان فعال در عرصه محیط زیست، تقدیر شدند.
در ششمین روز از هفته محیط زیست، مصادف با ۲۱ خرداد ماه، که با شعار محیط زیست، محیط بان، ایثار و شهادت از سوی سازمان حفاظت محیط زیست نام گذاری شده است، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محیط بان و روز محیط بان به همراه تقدیر از دانشجویان برتر خوابگاه های دانشگاه شیراز، با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و مدیریت اجتماعی و فرهنگی دانشگاه شیراز و با حضور عطا پورشیرزاد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس، معصومه محرر مدیر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شیراز معاونین اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، محیط بانان و دانشجویان فعال در عرصه محیط زیست برگزار شد.
پورشیرزاد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس یاد و خاطره شهدای محیط بان به ویژه شهدای اخیر محیط زیست فارس و جانبازان محیط زیست را گرامی داشته و ضمن تبریک روز محیط بان به سبزپوشان طبیعت از تلاش ها و زحمات خستگی ناپذیر آنان قدردانی کرد.
وی با اشاره به عشق و علاقه محیط‌بانان به شغلشان گفت: محیط بانان زحمت کش ترین قشر سازمان حفاظت محیط زیست کشور هستند. حافظان طبیعت و انفال الهی در خط مقدم حفاظت از طبیعت با وجود تمام سختی ها و جانفشانی ها و مشکلاتی که در برخورد با متخلفین و غارت گران طبیعت دچار می‌شوند ناجوانمردانه و مظلومانه به شهادت میرسند.
وی درادامه خطاب به دانشجویان حاضر در مراسم گفت: دانشجویان با توجه به تکالیف اخلاقی و انسانی که دارند بعنوان مدیران آینده می توانتد از فعالین حوزه محیط زیست کشور باشند.
وی در خصوص همکاری دانشگاه با  محیط زیست گفت: با توجه به اینکه دانشگاه شیراز از دانشگاه‌های فعال، نمونه و برتر کشور است و اساتید دانشگاه همکاری‌های بسیار سازنده ای با محیط زیست دارند که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی خواستار آینده پژوهی و انتخاب عناوین محیط زیستی در قالب برنامه های فرهنگی و آموزشی شده و افزود: اگر مباحث علمی در قالب عمل برای آیندگان باشد، با ارائه برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت به حفظ محیط زیست کمک می کند.
وی تصریح کرد: ما انسانها به طبیعت مدیونیم همیشه به دنبال بهره برداری از طبیعت هستیم اما باید دید آیا ما چه بهره ای برای طبیعت داریم و چه هزینه ای برای محیط پرداخته ایم.
وی افزود: همانطور که می دانیم در فرمایشات مقام معظم رهبری به حفظ محیط زیست تاکید ویژه ای شده است. ایشان ضمن اشاره به فرازهای متعدد تعلیمات مذهبی در خصوص حفظ آب، خاک، نباتات و حیوانات، فعالیت های محیط زیستی را از  آموزه های اسلامی و دینی قلمداد می کنند و سیاست های ابلاغی ایشان برای محیط زیست در ۱۵ بند ابلاغ شده است که همه ما موظفیم به درستی به آنها عمل کنیم.
پورشیرزاد با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، بر تغییر سبک زندگی تاکید کرده و خاطر نشان کرد: اگر در حوزه محیط زیست آحاد مردم، متولیان و علاقمندان بتوانند تغییر سبک زندگی را که مفاهیم بسیار گسترده ای دارد به درستی اجرا کنند قطعاً می توانیم در حوزه محیط زیست حرکت رو به جلو داشته باشیم.
معصومه محرر ؛ مدیر برنامه ریزی  فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شیراز در این مراسم ضمن تبریک روز محیط بان و هفته‌ محیط زیست، اظهار داشت: همه ما نسبت به میراث کشور علی الخصوص میراث طبیعی و محیط زیست مسئولیم.  از رسالت دانشگاهیان فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست و همچنین افزایش آگاهی عموم جامعه، چه اشخاص حقیقی و چه اشخاص حقوقی، نسبت به وظایفشان در قبال محیط زیست می باشد. این فرهنگ سازی باعث ایجاد یک مطالبه عمومی و بدنبال آن، توجه ویژه شرکت ها به مسولیت اجتماعی خود خواهد شد و حفظ و پاسداشت محیط زیست را بدنبال خواهد داشت.
وی از دانشجویان فعال محیط زیست در خوابگاه ها و تشکل ها و همچنین انجمن علمی محیط زیست و  کادر مدیریت اجتماعی و معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه برای همه ی تلاش ها در جهت ارتقا فرهنگ حفاظت از  محیط زیست و افزایش آگاهی و مسولیت پذیری جامعه، تقدیر و تشکر نمود.
در این مراسم از خانواده های شهید غلامرضا جمشیدی، شهید عزیز بذر افکن. شهید سهراب زارع از شهدای محیط بان پارک ملی بمو و از ده نفر از محیط بانان نمونه استان محیط بانان حسام بهادری، علی‌اکبر طوسی، فرهاد ولی پور، بهرام کاظمی یوسف بهرامی، حسن کریمی، بهادر دربندانی، عبدالعلی آریایی، سهراب عابدزاده و مهرزاد توکلی و همچنین ۱۵ نفر از دانشجویان فعال در عرصه محیط زیست، تقدیر شد.
بازدید دانشجویان از موزه طبیعی پارک ملی بمو از دیگر برنامه های این مراسم بود.
1210/ن

 

کد خبر 192112

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید