شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۱۹ مهر ۱۴۰۱ ۱۵:۱۸
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از حمل و نقل ۱۴۷ هزار و ۲۵۰ تن کالای غیرنفتی در 6 ماه نخست سال و رشد 424 درصدی آن خبر داد.

به گزارش پیام خبر، حمیدرضا محمدحسینی تختی گفت: در 6 ماه نخست سال جاری یک میلیون ۲۲۶ هزار و ۵۳۴ تُن از انواع کالای نفتی و غیرنفتی که شامل کالای اساسی، میوه و تره بار، مصالح ساختمانی، مشتقات نفتی،گازی و ماشین آلات صنعتی است، تخلیه و بارگیری شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان ادامه داد:بیش از ۹ هزار و ۸۱۲ فروند انواع شناورها در بنادر شرق هرمزگان رفت و آمد داشتند، در این مدت ۱۲۹ فروند شناور بالای هزار تُن و ۹ هزار ۶۸۳ فروند شناور زیر یک هزار تن در این بنادر پهلو گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر در ابتدای سال جا به جا شدند، افزود: با جابه‌جایی یک میلیون ۲۹۸ هزار و ۸۰۰ نفر مسافر و گردشگر از طریق این مسیر دریایی ۶۴ درصد افزایش نسبت به مدت سال گذشته به ثبت رسیده است.

محمد حسینی تختی تصریح کرد: در بندر هرمز نیز ۳۸۱ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر و گردشگر جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۰درصد افزایش داشته است، در مسیر دریایی بین‌المللی بندر شهید باهنر به مقصد بندر شارجه نیز با انجام ۲ سفر در هفته ۹ هزار و ۷۰۰ نفر مسافر در این بازه زمانی جابه‌جا شده‌اند.

 

کد خبر 202933

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید