یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
چهارشنبه, ۲۷ مهر ۱۴۰۱ ۱۸:۳۵
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سه کشور عربستان سعودی، مصر و یونان قصد دارند پیشنهاد میزبانی مشترک جام جهانی 2030 را ارائه کنند.

به گزارش پیام خبر، به نقل از ورزش 3، جام جهانی 2026 قرار است به میزبانی مشترک سه کشور آمریکا، مکزیک و کانادا برگزار شود و حالا به نظر می‌رسد که جام جهانی 2030 هم شاید با همین شرایط روبرو باشد.

مقامات دولتی هر سه کشور عربستان، مصر و یونان با ارائه این پیشنهاد مشترک به فیفا موافقت کرده‌اند و امیدوار هستند که بتوانند نظر موافق آنها را جلب کنند.

پرچم فیفا

گفته می‌شود در صورتی که این سه کشور بتوانند به عنوان میزبان جام جهانی 2030 انتخاب شوند، یک بار دیگر این رقابت‌ها در فصل زمستان برگزار خواهد شد تا پس از جام جهانی 2022 قطر به دومین رقابتی تبدیل شود که در زمستان برگزار شده است.

بیشتر هزینه برگزاری این رقابت‌ها از سوی کشور عربستان سعودی پرداخت خواهد شد و به همین دلیل اکثر دیدارها نیز قرار است در ورزشگاه‌های این کشور برگزار شود.

یکی از خبرگزاری‌های یونانی مدعی شده است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، هفته گذشته فایل مربوط به اعلام نامزدی برای دریافت میزبانی را برای شرکتی در آمریکا ارسال کرده تا کارهای اداری و رسمی آن را انجام دهد.

عربستان حتی پذیرفته که بخشی از هزینه ساخت زیرساخت‌های مورد نیاز در مصر و یونان را پرداخت کند تا آنها بتوانند با خیالی آسوده نسبت به ارائه این پیشنهاد اقدام کنند.

پیش از این گفته شده بود که گزینه مدنظر فیفا برای جام جهانی 2030، میزبانی مشترک اسپانیا، پرتغال و اوکراین است.

 

کد خبر 203091

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید