یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
جمعه, ۰۶ آبان ۱۴۰۱ ۱۱:۲۸
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس از کمبود شدید منابع آبی در کازرون و اجرای فوری طرح آبرسانی به این شهر و 50 روستای این شهرستان خبر داد.

به گزارش پیام خبر، علی جان صادق پور با اشاره به خشکسالی های متمادی در کشور گفت: برداشت بی رویه آب های زیرزمینی و عدم بارش پاییزی سبب کمبود شدید منابع آبی در کازرون شده است.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس ادامه داد: آب شرب 30 درصد کازرون و 50 روستای این شهرستان از خط انتقال منشعب از چشمه ساسان با دبی حداکثر 900 لیتر بر ثانیه تامین میشد که با افت شدید 90 درصدی رو به رو شدیم و آبدهی این چشمه به 70 لیتر بر ثانیه رسیده است.

وی با تاکید بر انجام اقدامات فوری در جهت تامین آب شرب مردم افزود: با احداث خط انتقال 400 میلی متری و ایستگاه پمپاژ از محل چشمه دوم ساسان که در مجاورت منبع تامین آب قبلی قرار دارد و با بهره برداری از این پروژه آب 30 روستا و بخشی از شهر کازرون تامین شده است.

صادق پور اضافه کرد: با کف شکنی، مهندسی مجدد و تعویض تجهیزات و برق رسانی و نصب تاسیسات برای دو حلقه چاه روند آب رسانی به شهر کازرون ادامه دارد، اقدامات اولیه جهت حفر و تجهیز دو حلقه چاه جدید نیز انجام شده است.

 

کد خبر 203243

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید