جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
جمعه, ۲۰ آبان ۱۴۰۱ ۱۴:۲۲
زمان مطالعه: 2 دقیقه

همزمان با آغاز هفته کتاب؛

سروستان فارس به یار مهربان پیوست

همزمان با کتابخانه‌های عمومی استان فارس و با حضور مسئولان و مدیران با گلباران قبور شهدای گمنام و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب ۱۴۰۱ در سروستان آغاز شد.

به گزارش پیام خبر، پس از گلباران قبور شهدای گمنام با حضور مزارعی، معاون سیاسی فرمانداری سروستان و سرهنگ مویدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، راحله شبان سروستانی، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی سروستان، جلالی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدپور رییس بنیاد شهید و با همراهی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سروستان، بازدید از کتابخانه عمومی علامه طباطبایی برگزار شد و پس از قدردانی از زحمات مسئول و کتابداران این کتابخانه، اولین نمایشگاه نقاشی گروه هنری دختران سرو با حضور اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سروستان و جمعی از هنرمندان و فرهنگیان افتتاح شد. 

در این جلسه مزارعی ضمن تشکر از زحمات کتابداران و رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان و گرامیداشت ایام هفته کتاب، به نقش مطالعه و ترویج عادت کتابخوانی از کودکی و نوجوانی اشاره کرد. همچنین سرهنگ مویدی با اشاره به اهمیت آگاهی در نسل جوان، اهمیت کتاب و تاریخ در ایجاد این آگاهی را بالا دانست.

در پایان رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سروستان به ویژه‌برنامه‌های این هفته در شهرستان که توسط کتابخانه‌های عمومی اجرا می‌شود اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه نقاشی هنرجویان استاد حسن نصری در کتابخانه‌های عمومی سروستان و مهارلو، بازدید دانش‌آموزان مدارس و مهدکودک‌ها از کتابخانه و حضور کتابداران در این مراکز در قالب دو طرح مدرسه و کتابخانه و ک مثل کودک، ک مثل کتاب، رونمایی کتاب، افتتاح کتابخانه کودک و نوجوان مدرسه سما، برگزاری نشست کتابخوان در مدارس، تقدیر از دانش‌آموزان شرکت کننده در طرح کتابستان از برنامه‌های یادشده است.

سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از بیست‌ویکم تا بیست‌و‌هفتم آبان ماه ۱۴۰۱ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

کد خبر 203533

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید