جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
جمعه, ۱۸ آذر ۱۴۰۱ ۰۰:۱۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مراسم اربعین شهدای حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران و مسئولان استان فارس برگزار شد.

به گزارش پیام خبر،مراسم اربعین شهدای حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، با سخنرانی محمدباقر قالیباف و با مرثیه سرایی حاج صادق آهنگران با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران و مسئولان استان فارس برگزار شد.

همزمان با این مراسم، چهل و یکمین سالگرد شهادت شهید محراب، آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب و دومین مراسم سالگرد شهادت سرلشکر مدافع حرم حاج رسول استوار محمود آبادی نیز برپا شد.

در این مراسم رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت، ولی عصر ارواحناله الفدا، مقام معظم رهبری، مردم ولایت‌مدار ایران و شهر شیراز و خانواده‌های شهدای این حادثه، برای ارواح طیبه شهیدان والامقام، علو درجات و رضوان الهی و برای مجروحین، شفای عاجل و کامل را از درگاه خداوند خواستار شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حضور در مجلس شهدا، یک توفیق است گفت: مراسم بزرگداشت شهدا یک چیز را در ذهن مردم ایران، آزادگان جهان و امت اسلامی تداعی می کند و آن اینست که نظام سلطه و ظلم در مقابله حق، از حربه ترور استفاده می کند.

وی با اشاره به اینکه 41 سال قبل در این استان ولایی، فرهنگ پرور و عاشق فرهنگ شهادت را شاهد ترور شهید دستغیب بودیم، اظهار کرد: امروز در چهلمین روز شهادت شهدایی هستیم که جوان دانشمند، کودک، زن و خادم را به صورت رذیلانه به شهادت رساندند.

قالیباف با بیان اینکه اوج فضاحت دشمن، ترور کور است، افزود: این زن و بچه‌ها چه گناهی مرتکب شده بودند که در وقت نماز و در یک مکان مقدس این‌گونه مظلومانه به شهادت برسند؟

وی گفت: مقاومت و روحیه ایستادگی ملت ما باعث شده دشمن دچار اشتباه محاسباتی شود و دست به جنایات کور تروریستی بزند و مقابله با این اقدامات، از اقتدار ما است.

رئیس مجلس با اشاره به ۱۷ هزار شهید ترور و ده‌ها هزار نفر مجروح در ۴۰ سال اخیر گفت: این تعداد نشان می‌دهد که کشور ما یکی از بزرگترین قربانیان ترور است، چون دشمنان نظام، قدرت مقابله و منطق آن را ندارند.

 

کد خبر 204160

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید