شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
چهارشنبه, ۲۸ دی ۱۴۰۱ ۲۱:۰۵
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مراسم اختتامیه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی به میزبانی استان خوزستان با معرفی برگزیدگان برگزار شد.

به گزارش پیام خبر از خوزستان، مراسم اختتامیه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی امروز چهارشنبه به میزبانی استان خوزستان با معرفی برگزیدگان برگزار شد.

این مسابقات در رشته‌های حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، قرائت و ترتیل و با حضور ۲۰۰ شرکت‌کننده از ۲۵ استان کشور در دو بخش خواهران و برادران در اهواز برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی، در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات، اظهار کرد: این مسابقات نتیجه جمعی فعالیت‌های مؤسسات و تشکل‌های قرآن و دستگاه‌های فرهنگی است و اولین پیام آن این است که تربیت قرآنی را در انقلاب اسلامی اصل بدانیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، با بیان اینکه این مسابقات نتیجه کارکرد جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران است، افزود: باید جوانانی تربیت کنیم که بر اساس مفاهیم قرآنی شکل بگیرند از این رو نباید تربیت نسل را به دست نظامی غیر از اسلامی سپرد بلکه این اقدام به دست وحی و اولیای دین سپرده شود.

وی با اشاره به اینکه قرآن راه و مسیر تربیت را نشان می‌دهد از این رو نباید کاردیگری را جایگزین قرآن کرد، ادامه داد: باید برای شکل یافتن و تربیت نسل آینده  تلاش کنیم، سازمان اوقاف و امور خیریه نیز خود را خدوم همه جامعه قرآنی می‌داند و درصدد است بقاع متبرکه را تحت جریان فعالیت‌های قرآنی قرار دهد.

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نیز با تقدیر از برگزارکنندگان این جریان قرآنی در سطح کشور و استان، عنوان کرد: خوشبختانه قرآن جایگاه خاصی در بین جوانان دارد و این را در جوانانی که سروکاری با از دین، معنویت و اخلاق ندارند نیز شاهدیم.

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان، با بیان اینکه قرآن و عترت اساس هدایت جامعه ما است و جایگاه والایی دارد که باید قدر آن را بدانیم، تصریح کرد: ائمه اطهار (ع) برای قرآن اهمیت بسیاری قائل بودند به طوری که احادیث و روایاتی دارای اعتبار هستند که مضمون آن موافق با قرآن باشد.
در پایان این مراسم از نفرات اول تا سوم هر رشته تقدیر شد.

 

کد خبر 204831

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید