شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
یکشنبه, ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ ۰۹:۴۶
زمان مطالعه: 2 دقیقه
انجمن سینمای جوانان استان فارس دوره‌ی فیلم‌سازی کوتاه مدت را با عنوان «دوره تعاملی» و با محوریت یک مربی برگزار می‌کند.

به گزارش پیام خبر، انجمن سینمای جوانان استان فارس دوره‌ی فیلم‌سازی کوتاه مدت را با عنوان «دوره تعاملی» و با محوریت یک مربی برگزار می‌کند.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان فارس در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: این دوره که برای نخستین بار در در دفتر شیراز برگزار می شود راستای تمرکز بر کیفیت آموزشی و ایجاد انگیزه در بین هنرجویان فیلمسازی و جایگزینی موقت برای دوره فیلمسازی ۷ ماهه برگزار خواهد شد.

ابراهیم شیشه گر افزود: بر اساس این طرح (تعاملی) دروس: فیلمنامه نویسی، کارگردانی ، فیلمبرداری، تدوین ، صدا، طی ۱۲۰ ساعت آموزشی به‌مدت ۴ ماه به‌صورت نیمه‌حضوری و نیمه‌مجازی و به‌صورت نیمه‌اختصاصی (استاد محور) برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس طرح دوره تعاملی که در بازه زمانی ۳ تا ۴ ماه، طی۱۲۰ ساعت آموزشی به صورت حضوری برگزار می‌شود، پس از برگزاری یک جلسه‌ی چهار ساعته‌ی رایگان با عنوان «کارگاه تجربه اول» برای متقاضیان و نقد و بررسی فیلم‌های ساخته شده در این کارگاه، هنرجویان منتخب، فیلم‌نامه‌نویسی، کارگردانی، فیلم‌برداری، تدوین و صدا را توسط یک مربی واجد شرایط فراخواهند گرفت و بر همین اساس مربیان با سوابق فیلم‌سازی و تدریس در اکثریت زیرشاخه‌های فیلم کوتاه به‌گونه‌ای که بتوانند تمامی نیازهای هنرجویان را پاسخ دهند، عهده‌دار این مسؤولیت خواهند بود.

وی با بیان اینکه ۳ مربی متخصص در امور فنی سینما مانند فیلم‌برداری، تدوین و صداگذاری نیز در این دوره مربی اصلی را همراهی می‌کنند افزود: جهت افزایش کیفیت آموزشی، ظرفیت پذیرش این دوره فیلمسازی محدود است.

این فیلمساز در پایان خاطرنشان کرد: هنرجویان بعد از پایان دوره موظف هستند که یک فیلم را به صورت مستقل تولید کنند و در این مسیر یک استاد راهنما، با هر هنرجو همراه خواهد شد تا در بازه زمانی حداکثر دو ماه فیلم کوتاه پایان دوره خود را بسازد و گواهینامه معتبر بین المللی فیلم سازی دریافت کنند.

گفتنی‌است این دوره‌ها با حمایت مالی ویژه‌ی تولید فیلم‌های نیمه‌حرفه‌ای، برای هنرجویان برتر پشتیبانی شده و در پایان گواهینامه تخصصی مستقل اهدا می‌شود.

 

کد خبر 205742

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید