یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
شنبه, ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ۲۱:۴۸
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شانزدهم مارس 2023 موعد کنگره سالیانه فیفاست که در پایتخت روآندا برگزار خواهد شد و بر اساس دستورکار این کنگره، انتخابات برای تعیین رییس فیفا نیز در همین جلسه برگزار خواهد شد.

به گزارش پیام خبر به نقل از ورزش سه، شانزدهم مارس 2023 موعد کنگره سالیانه فیفاست که در پایتخت روآندا برگزار خواهد شد و بر اساس دستورکار این کنگره، انتخابات برای تعیین رییس فیفا نیز در همین جلسه برگزار خواهد شد.

در دستور جلسه آمده که تصمیمگیری در مورد «تعلیق یا اخراج یک عضو فیفا» در ابتدای کنگره برگزار خواهد شد و سپس انتخابات رئیس فیفا برای مدت زمان چهار سال آینده در دستور کار خواهد بود.

نکته جالب اینکه انتخابات برای رییس فیفا در حالی برگزار خواهد شد که جیانی اینفانتینو، تنها کاندیدای این بخش خواهد بود و بدون هیچ رقیب دیگری به استقبال سومین دوره ریاست خود در فدراسیون جهانی فوتبال می‌رود.

اینفانتینو سال گذشته نامزدی خود برای تصدی بر ریاست فیفا را اعلام کرد و در حالی که تا نوامبر 2022 برای ثبت نام کاندیداها فرصت بود، هیچکس پا به میان نگذاشت تا این چهره ایتالیایی - سوییسی با کمترین میزان دردسر پای به هفتاد و سومین کنگره فیفا بگذارد.

رییس 52 ساله فیفا که حداقل تا 2027 در شغل خود باقی خواهد ماند، از سال 2016 بر صندلی ریاست این نهاد تکیه زده و البته کار سختی برای شکستن رکورد 33 سال ریاست ژول ریمه فرانسوی (1921-54) خواهد داشت.

 

 

کد خبر 206104

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید