شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ۱۰:۳۵
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه برق توانیر از جزئیات برق رسانی به پروژه تامین آب تفرش از چشمه هفتیان خبر داد.

به گزارش پیام خبر از اراک، مسعود صادقی در نشستی با فرماندار شهرستان تفرش و مدیران عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی و آب منطقه ای استان مرکزی در محل فرمانداری شهرستان تفرش برگزار شد، گفت: تامین برق ۴.۲ مگاوات برای ۴ دستگاه پمپاژ تامین آب شهر تفرش از چشمه آب هفتیان نیازمند احداث ۷۰کیلومتر شبکه برق با اعتباری بالغ بر ۱۳۰میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه شهرستان تفرش دارای ۲۳ هزار و ۵۰۲ مشترک برق و ۳۸۹ کیلومتر شبکه توزیع برق است، اظهار کرد: تامین آب شهرستان تفرش از چشمه هفتیان از طریق ۴ ایستگاه پمپاژ صورت می گیرد ، که مستلزم احداث شبکه فیدر اختصاصی و نصب ۴ دستگاه پست برق ولتاژ اولیه در محل است.

محمود محمودی بیان کرد: رفع مشکل کم آبی تفرش با اجرای کامل پروژه آبرسانی از چشمه هفتیان با تامین برق ایستگاه ها انجام می شود که توسط شرکت آب منطقه ای در دست اقدام بوده و شرکت توزیع برق تمام تلاش خود برای تسریع در امر برقرسانی را بکار خواهد گرفت.

در این دیدار مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گفت : ساخت ابنیه این پروژه پیشرفت بالای ۹۰ درصد دارد و همچنین ۵۰ درصد خطوط انتقال برق مورد نیاز پروژه تا ۲ ماه آینده تکمیل می شود.

آمره ای گفت : با تکمیل شدن ۵۰ درصدی خطوط انتقال برق ، پروژه انتقال آب شهرستان تفرش را از حالت اضطرار خارج می کند و همچنین تا تابستان ۱۴۰۳ پروژه انتقال آب شهرستان تفرش را به پایان می رسانیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: راه اندازی ۵۰ درصدی پروژه موجب افزایش ظرفیت انتقال آب از ۳۰ لیتر به ۷۰ لیتر در ثانیه می شود.

در این نشست، همچنین جزئیات طرح جابجایی شبکه فشار متوسط فیدر دانشگاه تفرش به طول ۷کیلومتر از محور قدیم گردنه گیان به مسیر جدید گردنه عبدل آباد تفرش با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

 

کد خبر 207831

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید