شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
جمعه, ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ۱۷:۰۶
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک دادگاه در آلمان از دیوان دادگستری اروپا درخواست کرد تا حکم اولیه‌ای علیه فیفا در رابطه با مقررات جدید این نهاد برای مدیر برنامه بازیکنان صادر کند.

به گزارش ورزش سه، روز گذشته دیوان دادگستری اروپا بدون اشاره به جزئیات، تصمیم به تعلیق حکمی که در دادگاهی در ماینتس صادر شده بود گرفت اما نشریه کیکر تایید کرد که این موضوع به قانون ضد انحصارطلبی مربوط است.

البته سخنگوی دادگاه ماینتس در این باره توضیح داد: در طول دوره بررسی این موضوع در دیوان دادگستری اروپا، رسیدگی در دادگاه ماینتس متوقف خواهد شد و تا زمانی که آنها رای خود را صادر نکنند، در ماینتس به این پرونده رسیدگی نمی‌شود.

مقررات جدید فیفا به منظور ایجاد سیستم نقل و انتقالات منصفانه در فوتبال، شامل مواردی از جمله صدور مجوز اجباری برای مدیربرنامه‌ها، ممنوعیت استخدام چندین مدیربرنامه برای یک بازیکن به منظور جلوگیری از تضاد منافع و تعیین حداکثر حقوق برای مدیربرنامه‌ها است که ژانویه گذشته به اجرا درآمد.

بر اساس این قوانین، تنها نمایندگان دارای مجوز مجاز به فعالیت در دنیای فوتبال خواهند بود و به همین دلیل هم فیفا روز گذشته اعلام کرد که ۶۵۸۶ درخواست از ۱۳۸ کشور (از بین ۲۱۱ کشور عضو فیفا) برای حضور در تست‌های این حرفه دریافت کرده است اما با این حال، برخی از افراد در حال مقابله با اجرای این قانون هستند.

دیوان دادگستری اروپا همچنین در حال رسیدگی به یک پرونده دیگر بین بنیانگذاران سوپرلیگ اروپا و اتحادیه اروپا است که در آن باشگاه‌های رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس، یوفا را به انحصارطلبی متهم می‌کنند و انتظار می‌رود حکم نهایی این پرونده هم در ماه‌های آینده صادر شود.

البته پیشنهاد اولیه برای برگزاری اولین دوره سوپرلیگ اروپا، متشکل از 12 باشگاه از انگلیس، اسپانیا و ایتالیا بود اما پس از اعتراضات گسترده، باشگاه‌ها از موضع خود عقب‌نشینی کردند و در حال حاضر تنها باشگاه های رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس همچنان از این ایده حمایت می‌کنند.

 

 

کد خبر 207898

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید