جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
سه شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۱۴:۴۵
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، از برگزاری مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) در شوش خبر داد.

حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج، در گفت‌وگو با خبرنگار پیام خبر در خوزستان، اظهار کرد: مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) فردا چهارشنبه در آرانگاه دعبل خزاعی شاعر اهل بیت (ع) شوش برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با بیان اینکه 170 اثر از شاعران ایرانی و خارجی در دو بخش شعر فصیح و شعر شعبی به دبیرخانه جشنوراه ارسال شد، افزود: در بخش بین‌الملل آثاری از کشورهای سوریه، لبنان، عراق، تونس، چاد، ساحل عاج، یمن و بحرین دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم امسال بعد بین‌المللی جشنواره پررنگ‌تر شود و از این رو شب شعرهایی در کشور عراق و عمان برگزار کردیم، ادامه داد: همچنین در شهرهایی که قدمگاه امام رضا (ع) دارند شب شعرهایی به زبان عربی در مدح اهل بیت (ع) و مفاهیم رضوی برگزار کردیم.

حجت‌الاسلام کلاه‌کج، از راه‌اندازی دفتر شعر عربی در خوزستان خبر داد و اضافه کرد: نزدیک به پنج هزار شاعر عرب در خوزستان داریم که با راه‌اندازی این دفتر حوزه ادبیات اهل بیتی و ولایی در استان به شکل رسمی فعالیت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه همچنین قرار است دفتر نمایندگی فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای اولین بار در کشور در استان خوزستان راه‌اندازی شود، تصریح کرد: با راه‌اندازی این دفتر، عزیزانی که بنا دارند از خوزستان عازم کشورهای عربی شوند، نیازی به مراجعه به تهران ندارند.

 

کد خبر 208823

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید