شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۸:۴۶
زمان مطالعه: 12 دقیقه
شهردار کلان‌شهر شیراز و رئیس و اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز همزمان با فرارسیدن بیست و هفتم اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی طی پیام‌‌های جداگانه و شفاهی این روز را به فعالین عرصه روابط عمومی در حوزه مدیریت شهری و مجموعه شورا تبریک و تهنیت گفتند.

به گزارش پیام خبر، شهردار کلان‌شهر شیراز و رئیس و اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز همزمان با فرارسیدن بیست و هفتم اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی طی پیام‌‌های جداگانه و شفاهی این روز را به فعالین عرصه روابط عمومی در حوزه مدیریت شهری و مجموعه شورا تبریک و تهنیت گفتند.

نقش مؤثر روابط عمومی‌ها در تبیین، ترویج و انتشار اخبار تلاش‌های دولت

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این پیام بیان کرد: به فرمایش رهبر معظم انقلاب؛ روابط عمومی آیینه تمام‌نمای مراکز، سازمان‌ها و نهادهای مختلف است که با هدف بهبود کیفیت خدمت‌رسانی به مردم و ارتقای سطح ارتباطات با بخش‌های مختلف یک جامعه، ایجاد شده است.

مهدی طاهری عنوان کرد: اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، به گونه‌ای است که موفقیت سازمان‌ها و دوام آنها در عرصه‌ فعالیت‌های تخصصی به عملکرد آنها وابسته است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه از اهمیت این حوزه همین بس که رهبر انقلاب اسلامی، اطلاع‌رسانی را یک کار هنرمندانه قلمداد و همواره بر گردش صحیح و شفاف اطلاعات تاکید کرده‌اند، گفت: از دیدگاه ایشان، نباید مردم را در ابهام باقی گذاشت؛ شفافیت، اجتناب از پرده‌پوشی وقایع و تبیین حقیقت و اطلاع‌رسانی به افکار عمومی بسیار مهم است و مهم‌ترین ممیزه جمهوری اسلامی ایران در بخش تشکیلات این است که مردم، مسؤولان را از خود دانسته و توقع غیر واقعی شنیدن و حرف سست شنیدن را ندارند، آنان حرف صادقانه می خواهند.

طاهری اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در عرصه جهاد تبیین و آگاهی اذهان عمومی از پیشرفت‌‌های انقلاب روابط عمومی‌ها را سر حلقه‌ این حوزه و تامین کننده منابع اولیه‌ جبهه تبیین دانسته‌اند.

به گفته او؛ از جمله وظایف مهم روابط عمومی‌ها، بیان شفاف حقایق و وقایع و اخبار درون و بیرون هر نهاد و سازمان و نیز اطلاع رسانی به موقع عملکرد سازمان‌ها و نهادها و انعکاس مشکلات و موانع موجود در کشور و تبیین و شناسایی دشواری‌های موجود و خصوصاً انتقال مطالبات جامعه به مسئولان و بالعکس است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها به‌واسطه توانایی‌هایی که در برقراری ارتباط با جامعه و اطلاع‌رسانی، افکارسنجی و جهت‌دهی به افکار عمومی دارند و نقش واسطه بین مردم و مسئولین را ایفا می‌کنند، می‌توانند نقش مؤثری در تبیین، ترویج و انتشار اخبار تلاش‌های دولت و نهادهای مردمی در جهت اقتصاد مقاومتی داشته باشند و به عنوان دو بال عرصه اطلاع‌رسانی و پل ارتباطی میان دولت و ملت می‌توانند در دستیابی به این هدف بزرگ بسیار تاثیرگذار بوده و با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری صحیح می‌توانند به ایجاد همدلی میان دولت و ملت کمک کنند.

طاهری بیان کرد: فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت‌ماه، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را به‌تمامی اصحاب رسانه، فعالان عرصه ارتباطات، صاحبان اندیشه و قلم به‌خصوص فعالان عرصه ارتباطات حوزه استان تبریک و تهنیت عرض کرده و از خداوند منان توفیق خدمت‌رسانی در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و منویات رهبر معظم انقلاب( مدظله‌العالی) مسئلت می‌کنم.

روابط عمومی باید در جایگاه نقدپذیری باشد

شهردار کلان‌شهر شیراز نیز با تبریک فرارسیدن روز "ارتباطات و روابط عمومی" به کلیه فعالان این عرصه به‌ویژه کارکنان مجموعه اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز اظهار کرد: روابط عمومی پل ارتباطی میان مردم و مسئولین است و باید از روابط عمومی انتظارات چندگانه داشته باشیم.

محمدحسن اسدی با اشاره به اینکه روابط عمومی باید پل ارتباطی چندگانه بین مردم و شهرداری باشد، افزود: در این مجموعه باید اقدامات در دست انجام شهرداری به نحو درست و شایسته اطلاع‌رسانی شود.

به گفته این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز؛ یکی از مهم‌ترین موارد در حوزه ارتباطات و روابط عمومی نقدپذیری است و روابط عمومی باید جایگاهی باشد که پیشنهاد‌ها و انتقادات مردم را دریافت و به شهردار، معاونین و سایر کارکنان این دستگاه منعکس کند تا در راستای رفع مشکلات اقدامات لازم انجام شود.

او همچنین از اصحاب رسانه و سایر فعالان تلاشگر در این عرصه تشکر و قدردانی کرد.

6465b4709bca8.jpg

کار در حوزه روابط عمومی باید باصداقت و شفافیت شکل بگیرد

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در پیام تبریک خود به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی اظهار کرد: روابط عمومی اصل کار و مهم‌ترین موضوع آن باید پل ارتباطی میان مردم و مسئولین باشد.

محمدتقی تذروی گفت: در حوزه روابط عمومی کار باید باصداقت و شفافیت شکل بگیرد؛ چراکه هم مردم به مجموعه رسانه‌ها و روابط عمومی اطمینان داشته و هم مسؤولین از اخبار و اطلاعات دقیقی که از اقدامات اجرایی انجام می‌شود، در ارائه به مردم از آن خرسند می‌شوند.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: در حال حاضر باوجود فضای مجازی اخبار کذب باعث شده که مردم به دنبال حقایق باشند و اگر روابط عمومی به شکلی عمل کند که ارتباط بین مردم و مسؤولین به‌درستی شکل بگیرد، مطمئناً حس اطمینان بین مردم و مسئولین بیشتر خواهد شد.

روابط عمومی فعال‌ترین سازمان خدمات رسان به مردم شهر است

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز با عرض تبریک روز روابط عمومی به فعالین عرصه ارتباطات بیان کرد: هر فعالیتی که در مجموعه‌های عمرانی سطح شهر به‌ویژه در مجموعه شهرداری که به‌عنوان فعال‌ترین سازمان خدمات رسان به مردم شهر است، اگر اطلاع عمومی به مردم رسانده نشود، مردم از خدمات این دستگاه آگاه نمی‌شوند.

غلامعلی ترابی اظهار کرد: یکی از زحمات بزرگی که عزیزان عرصه ارتباطات دارند، رساندن اخبار فعالیت‌ها و زحمات خادمین خود در مجموعه شورا و شهرداری و سایر دستگاه‌های خدمات رسان است که می‌توانند به‌عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسؤولین بوده تا مردم از زحماتی که برای آن‌ها کشیده می‌شود، مطلع شوند و هم مشکلاتی که مردم در مسائل روزمره داشته توسط فعالین این عرصه به مدیران جهت رسیدگی و بررسی و حل مشکلات انتقال داده شود.

ضرورت ارتباطات و رسانه به جهت گسترش توسعه ارتباط برون‌سازمانی است

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز نیز شاخصه یک روابط عمومی را بهره‌گیری هم‌زمان از تخصص، نوآوری و تلاش، در پیام‌رسانی مؤثر و انتقال دقیق اطلاعات به جامعه معرفی کرد.

سیده مریم حسینی اظهار کرد: ارتباطات و رسانه از مهم‌ترین وظایفی است که برای گسترش سازمانی و توسعه ارتباط برون‌سازمانی همچنین جلب افکار عمومی ضرورت دارد.

او همچنین با تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی به تمام تلاشگران عرصه ارتباطات به‌ویژه مجموعه روابط عمومی خانواده بزرگ شهرداری و شورا و تمامی دستگاه‌های شهر شیراز ابراز امیدواری کرد: برای رفع محرومیت‌ها از شهر و رساندن شیراز به طراز سومین حرم اهل‌بیت(ع) روابط عمومی‌ها در خدمت به مردم همکاری متوازن با همه اعضای شورا، تعادل در انعکاس عملکردها و کسب رضای الهی موفق باشند.

تبیین و روشنگری در جهت اصلاح و تحول جامعه رکن اصلی حوزه روابط عمومی است

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز نیز با تبریک به کلیه فعالین عرصه رسانه به‌ویژه روابط عمومی‌های مجموعه شهرداری و شورا، اظهار کرد: روابط عمومی‌ها در حقیقت افسران جنگ ترکیبی با دشمن بوده و هستند؛ چراکه با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی)، تبیین و آگاهی‌بخشی به مردم در راستای اصلاح و تحول جامعه ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

افسانه خواست‌خدایی افزود: روابط عمومی‌ها در عرصه تبیین و آگاهی‌بخشی در جنگ ترکیبی قرار داشته و ناظر بر عملکرد مسئولان هستند و در حوزه تبیین نیز روابط عمومی‌ها با تشریح عملیات و فعالیت‌های خادمین مردم در مجموعه مدیریت شهری و مدیریت استانی، می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند.

او با اشاره به اینکه امروز شاهد هستیم که دشمن درصدد است فضایی را فراهم کند که ایجاد چهره ناامیدی و یاس در جامعه به وجود آورد، عنوان کرد: قطعاً با تشریح و تبیین موضوعاتی که مسؤولان و خدمتگزاران مردم در آن فعالیت دارند و موردنیاز و توجه مردم است، می‌تواند تاثیرگذاری مطلوبی بر این فضا داشته باشد، ضمن اینکه به جهت ارتباط و تعامل مستقیم با مردم، در اصلاح و تحول عملکرد مسئولان استانی و شهری نیز می‌توانند نقش بسزایی ایفا کنند.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با قدردانی از زحمات کلیه فعالین عرصه ارتباطات و روابط عمومی مجموعه مدیریت شهری تصریح کرد: باید سعی فعالین حوزه روابط عمومی در مسیر پیش رو به سمت‌‌ و سویی باشد که تبیین و روشنگری آن‌ها باهدف اصلی خدمتگزاری به مردم، حفظ آرمان‌های مقدس نظام انقلاب اسلامی و جایگاه والایی که در آن قرار دارند، انجام شود.

روابط عمومی مصداق "همه‌چیز را همگان می‌دانند" است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز اظهار کرد: درواقع روابط عمومی پیوند افکار عمومی در دانستن "همه‌چیز را همگان می‌دانند" است و این می‌تواند تاثیرگذار باشد.

به گفته مسعود زارعی؛ روابط عمومی روشی برای آگاهی از خوبی‌های دیگران و عبرت از بدی‌ها و استفاده آیندگان است و این تجارب می‌تواند نتایج خوبی را به دنبال داشته باشد، از سوی دیگر در جامعه فرهنگ و ظرفیت روابط عمومی فوق‌العاده است.

روابط عمومی پنجره بزرگ به تصویر کشیدن خدمات شهری در مجموعه شهرداری است

علی‌اکبر سلطانی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز در سخنانی روابط عمومی را پنجره بزرگ به تصویر کشیدن خدمات شهری در مجموعه شهرداری و دریچه ورود اطلاعات و درخواست‌های مردمی به جهت پیگیری مستمر و پل ارتباطی بزرگ بین مردم و مسؤولین دانست و این روز را بر فعالین و دوستداران عرصه روابط عمومی تبریک گفت.

روابط عمومی محصول مشترک هنر، مهندسی و معماری است

رئیس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز روز ارتباطات و روابط عمومی را روز مردم دانست و بیان کرد: مدیران روابط عمومی و ارتباطات وکیل مدافع شهروندان و ارگان‌های مختلف هستند.

مصطفی کیانی رحیمی افزود: باوجوداینکه روابط عمومی‌ها تمام تلاش و مساعی خود را معطوف به ارتقا و عملکرد سازمان‌ها و نهادها می‌کنند، اما خود همیشه کمتر دیده می‌شود و به چشم می‌آیند.

به گفته او؛ به‌طورکلی روابط عمومی محصول مشترک هنر، مهندسی و معماری است جایی که باید پل‌های نامرئی ولی بسیار مقاوم برای ارتباط با دل و مشکلات مردم بسازند.

رئیس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: روابط عمومی در حقیقت معماری ظریف و قابل‌اعتماد، مهندسی بی‌نقص و بازی با هندسه است و روابط عمومی سازمانی به‌مثابه دیده‌بان هر سازمان ‌‌و موتور محرک آن سازمان محسوب می‌شود که می‌تواند تولید فکر و اندیشه کند.

کیانی رحیمی یادآور شد: روابط عمومی دو مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز نیز برابر این رسالت ذاتی خود در این دوره ظهور و عملکرد درخشانی را طی سال گذشته از خود نشان داده و با تمام توان تلاش خود را معطوف به ایجاد ارتباط نزدیک و همدلی بین شهروندان و مدیریت شهری کرد و در این راستا توفیق روزافزون این دو مجموعه را از خداوند بزرگ دارم.

روابط عمومی‌ها باید خبرهای خوب را منعکس کنند

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع)‌ شورای اسلامی شهر شیراز نیز معتقد است: رسالت روابط عمومی در اطلاع‌رسانی صادقانه اقدامات جهادی و اجرایی به مردم شریف شهر شیراز و سایر ادارات که عملکرد مناسب و خوبی را به مردم منتقل کند، موجب رضایت‌مندی و امیدواری در بدنه مردمی می‌شود.

رضا محمدیان اظهار کرد: مردم ما نیاز به شنیدن خبرهای خوب دارند و این خبرهای خوب را روابط عمومی‌ها باید منعکس کنند.

او ادامه داد: به‌واسطه ناهنجاری‌های روز و مشکلاتی که در دنیای امروز ازجمله تحریم‌ها و سایر مسائل و گاها به دلیل ناکارآمدی مدیران وجود دارد، خبرهای بد این مشکلات تاثیر منفی در اذهان مردم گذاشته و در این عرصه روابط عمومی‌ها باید بتوانند در انتشار اقدامات و اخبار خوب بخشی از این تاثیرات منفی را جبران کرده و به‌نوعی به طراوت و سلامت روحی جامعه کمک کنند.

روابط عمومی نیازمندی‌های مخاطبان را دریافت می‌کند

رئیس کمیته هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در پیام خود اظهار کرد: ارتباطات و روابط عمومی یک ساختار لازم و مشخص است که هر سازمانی برای ارتباط با مخاطبین خود دارد و آن را انجام می‌دهد و این حوزه می‌تواند دوطرفه باشد.

مهدی نصیری قرقانی گفت: در حقیقت این حوزه علاوه بر کار اطلاع‌رسانی که انجام می‌دهد نیازمندی‌های مخاطبان را دریافت می‌کند که از آن طریق می‌تواند در راستای تصمیم‌گیری‌های کلان آن سازمان مؤثر باشد.

او افزود: در مجموعه شهرداری شیراز، حوزه ارتباطات و بین‌الملل و روابط عمومی این نقش را ایفا می‌کند و این کار بزرگ و سختی است.

رئیس کمیته هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: با توجه به سامانه‌هایی که برای احصای نیازهای شهروندان از طریق افکار سنجی و نیازسنجی در حوزه روابط عمومی در نظر گرفته‌شده، خروجی نتایج این نیازسنجی در تصمیم‌گیری‌های مدیران شهرداری و سیاست‌گذاری‌های شورا نقش جدی دارد که این اقدام در کنار اطلاع‌رسانی اقدامات انجام‌شده و فعالیت‌های در حال انجام به شهروندان و دیگر مخاطبین این مجموعه انجام می‌شود.

روابط عمومی؛ پیام‌رسان مردم به مسئولین

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در خصوص روز ارتباطات و روابط عمومی اظهار کرد: فعالین عرصه روابط عمومی در حقیقت رابط میان ملت و دولت و مسؤول و مردم بوده و اگر به‌خوبی این پیام را به انتقال داده و اقدامات انجام‌شده را به اطلاع مردم برسانند بسیاری از اضطراب‌های مردم رفع خواهد شد.

محمدرضا هاجری با بیان اینکه روابط عمومی‌ها باید جایگاه خود را بدانند، افزود: فعالین عرصه روابط عمومی پیام‌رسان مردم به مسئولین هستند.

 

کد خبر 209624

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید