یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
جمعه, ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۲۱:۴۷
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیر مجموعه ماکیان زینتی «بیات» با اشاره به اینکه برگزاری فستیوال های مختلف در رابطه با ماکیان تزئینی در هر کشوری مرسوم است، گفت: از این رو فدراسیونی برای هدایت موارد پیرامون ماکیان راه اندازی شده است که مرکز آن در شیراز است.

به گزارش پیام خبر، محمدجواد بیات، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برگزاری فستیوال های مختلف در رابطه با ماکیان تزئینی در هر کشوری مرسوم است، گفت: از این رو فدراسیونی برای هدایت موارد پیرامون ماکیان راه اندازی شده است که مرکز آن در شیراز است و این فدراسیون ساماندهی بازار، فروش استاندار سازی و تولید انبوه برای صادرات، ایجاد دوره آموزشی، برندسازی برای تولیدکنندگان و ایجاد بازاری امن برای خرید و فروش ماکیان به ویژه ماکیان تزئینی را در دستور کار دارد.

مدیر مجموعه ماکیان زینتی «بیات» و‌ مدیر مرکز مهارت آموزشی نظام مهندسی فارس اضافه کرد: فدراسیون ثبت شده و نمایندگی به سایر شهرها ارائه می شود تا بتوانند تولیدکنندگان را به سایر کشورها معرفی و دفتر انجمن آموزشی راه اندازی کنند.

وی با اشاره به سایر فعالیت های فدراسیون هم گفت: برگزاری جلسات هفتگی اعضا، توزیع اقلام مورد نیاز برای ماکیان زینتی، استاندارسازی بسته ها، تربیت نیروی کار، داور و همچنین اشتغالزایی به ویژه برای بانوان خانه دار از طریق تولید تخم مرغ ماکیان از دیگر برنامه های این فدراسیون است.

بیات با اشاره به اینکه اکنون سه داور در کشور پیرامون ماکیان وجود دارد، اضافه کرد: در این فستیوال 150 پرنده و 56 شرکت کننده شرکت کردند و در مجموع 2 هزار و 578 نمونه ماکیان در جهان وجود داراد که حدود 150 تا نوع آن در ایران هستند و نژاد «مرندی»، «گلی»، «لاری» و «گلپایگانی» از نژادهایست که در ایران وجود دارد و باید ثبت شود.

وی با اشاره به اینکه ماهانه به صورت رایگان این همایش را در شهرستان ها برگزار خواهیم کرد، افزود: پرورش کرم میلورم هم بازار جدیدی است که کلاس های آموزشی آن را در نظر گرفته ایم.

بیات از مسئولین استان فارس خواست تا از این فستیوال و فدراسیون حمایت کنند و گفت: هفته گذشته مسئولین مشهد مقدس و استان خراسان رضوی قول همکاری هایی دادند اما ما دوست داریم این فعالیت در شهر خودمان رقم بخورد.

بر اساس این گزارش در ادامه، علی گزبلند، مدیر روابط عمومی فستیوال هم گفت: بحث ماکیان زینتی و کرم میلورم در صورت حمایت مسئولین می تواند در عرصه های گردشگری و اقتصادی موتور پیشران باشد و لازم است که فارس، باغ پرندگان داشته باشد.

در این مراسم جواد پورمراد، دبیر اجرایی همایش اولین فستیوال بزرگ ماکیان زینتی ایران و ششمین همایش رایگان ماکیان زینتی و کرم میلورم حضور داشت، اولین فستیوال بزرگ ماکیان زینتی ایران و ششمین همایش رایگان ماکیان زینتی و کرم میلورم در جوار نمایشگاه دام و طیور در نمایشگاه های بین المللی فارس در حال برگزاری است، این نمایشگاه که از 27 اردیبهشت آغاز به کار کرده است، تا فردا 30 اردیبهشت 1402 ادامه خواهد داشت.

 

کد خبر 209702

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید