یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۵۹
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیر کل امور مالیاتی فارس گفت: از گذشته وضعیت بر این بوده است افرادی که درآمد بیشتری داشتند باید مالیات بیشتری پرداخت کنند و پرداخت مالیات راهی برای کاهش فاصله طبقاتی است.

به گزارش پیام خبر، حمیدرضا محمدابراهیمی در نشست هم‌ اندیشی با اصحاب رسانه فارس با عنوان «نقش رسانه در تبیین رابطه توسعه اقتصادی و پرداخت مالیات در فرهنگ عمومی» که به همت بسیج رسانه برگزار شد، بر لزوم فرهنگسازی در خصوص مالیات و مالیات دهی تاکید کرد و گفت: یکصد هزار مودی مالیاتی در فارس در 2 روز گذشته، تکلیف خود را انجام داده اند.

مدیر کل امور مالیاتی فارس افزود: از گذشته وضعیت بر این بوده است افرادی که درآمد بیشتری داشتند باید مالیات بیشتری پرداخت کنند و پرداخت مالیات راهی برای کاهش فاصله طبقاتی است.

وی با اشاره به اینکه مردم از حقوق خود در مورد مالیات بی اطلاع هستند، تاکید کرد: به دلیل عدم اطلاعات افراد جامعه از حقوق خودشان قرار مالیاتی شکل می گیرد و فرار مالیاتی را می توان سرقت از همه مردم دانست.

محمدابراهیمی با یادآوری این مطلب که برای دریافت اطلاعات صحیح مالیاتی، سازمان مالیاتی نسبت به ایجاد سامانه سوت زنی اقدام کرده که اطلاعات آن محرمانه است به نحوی که اگر قرار کنندگان مالیاتی مشخص شود و مالیاتی وصول شود و مشوق های خوبی برای افراد که اطلاع رسانی کرده باشند، در نظر گرفته شده است، افزود: در این سامانه آمده است بخش پزشکان بیشترین اعلام فرار مالیاتی داشته اند و افرادی که در مورد فرار مالیاتی فعال اقتصادی شکایت دارند می توانند شکایت خودشان را در سامانه 1526 باید ثبت کنند ما نمی توانیم پیگیری نکنیم.

مدیر کل امور مالیاتی فارس با تاکید بر خطرات فرار مالیاتی هم گفت: افرادی که فرار مالیاتی دارند نمی توانند از کارت ملی خود استفاده کرده و یک بلیط هم نمی توانند بگیرند.

به گفته محمدابراهیمی، سازمان امور مالیاتی نظارت را قوی کرده است و مبحث هوشمندسازی را پیگیری و در دستور کار قرار داده است.

مدیر کل مالیاتی فارس با اشاره به اینکه بهترین مالیات دهندگان حقوق بگیران هستند و قبل از دریافت حقوق مالیات شان وصول می شود، یادآور شد: مالیات‌ ها تامین کننده کمتر از 70 درصد از اعتبارات جاری دستگاه‌ های دولتی است و اگر بخواهیم خدمات رسانی به مردم بیشتر شود باید فرار مالیاتی کاهش یابد.

 

 

کد خبر 211093

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید