یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۵۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رئیس کمیته امداد کشور گفت: نزدیک به 2 هزار مسکن مددجویی شهری و روستایی در استان فارس در حال ساخت بوده که امید است تا دهه فجر انقلاب اسلامی این واحد ها تکمیل و به بهره برداری برسند.

به گزارش پیام خبر، سید مرتضی بختیاری در جریان سفر خود به شهرستان کوار و در حاشیه بازدید از روند ساخت 32 واحد مسکن مددجوی بیان کرد: در استان فارس بیش از 599 واحد شهری و بالغ بر یک هزار 400 واحد روستایی عملیات اجرایی ساخت آنها آغاز شده و امید است تا دهه فجر انقلاب اسلامی زمینه واگذاری این واحد های به مددجویان کمیته امداد فارس فراهم شود.

رئیس کمیته امداد کشور ادامه داد: خیران نقش ویژه ای در تامین و ساخت مسکن در کل کشور دارند این در حالی است که خیران شهرستان کوار بیش از 15 هزار متر زمین در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس قرار داده اند.

رئیس کمیته امداد کشور اضافه کرد: از 15 هزار متر زمین ارائه شده 36 واحد ساخته شده و در اختیار مددجویان قرار گرفته و 32 واحد دیگر نیز در حال تکمیل است که تا دهه فجر انقلاب اسلامی نیز این واحد ها تکمیل و به مددجویان اهدا خواهد شد.

بختیاری تاکید کرد: هماهنگی و هم افزایی میان مدیران شهرستان کوار و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی موجب شده تا شاهد ایجاد موفقیت در ارائه خدمات به نیازمندان و حل مشکلات آنان باشیم.

به گفته این مقام مسئول بخشی از افرادی که در طرح های مسکن کمیته امداد فارس در شهرستان کوار ساکن هستند از مددجویان این کمیته بوده و بخش دیگری از این افراد تحت پوشش نبوده با این حال گستره خدمت رسانی کمیته امداد فارس در شهرستان کوار به گونه ای بوده است که این افراد نیز شامل خدمات مسکن این نهاد شده اند.

وی در خصوص ایجاد اشتغال در استان فارس نیز عنوان کرد: استان فارس توانسته نقش ویژه ای در ایجاد اشتغال داشته باشد و توانسته است بخش قابل توجه ای ازمددجویان را با برنامه ریزی های متعدد به خودکفایی رسانده و توانسته اند فعالیت های اقتصادی خرد داشته باشند.

رئیس کمیته امداد کشور خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی بالغ بر 35 هزار میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد 500 هزار اشتغال به این نهاد اختصاص داده که امید است با تخصیص این اعتبارات زمینه فعال سازی و ایجاد مشاغل در کشور فراهم شود.

وی افزود: کمیته امداد در ایجاد اشتغال پایدار در کشور اثرگذار بوده و توانسته شرایط را برای ایجاد درامد های پایدار برای مددجویان فراهم کند این در حالی است که فارس نیز با توجه به توانمندی های مختلفی که دارد میتواند نقش ویژه ای در ایجاد 500 هزار شغل در کشور داشته باشد.

بختیاری تاکید کرد: اگر خیران دارای مکان هایی برای ایجاد شغل هستند این فضا را در اختیار کمیته امداد و کارافرینان قرار داده تا با ایجاد شغل برای 20 نفر از مددجویان ،مشمول دریافت وام های قرض الحسنه با اعتباری نزدیک به چهار میلیارد تومان شوند.

 

کد خبر 211113

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید