یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۲۵
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی گفت: رویکرد شورای زکات به سمت ایجاد مراکز تخصصی زکات در سطح استان است.

به گزارش پیام خبر از اراک، مجید مومنی گفت: رویکرد شورای زکات به سمت ایجاد مراکز تخصصی زکات در سطح استان است که تا کنون ۱۶ مرکز نیکوکاری ایجاد شده و از برنامه‌های کمیته امداد نشر و توسعه مراکز نیکوکاری تخصصی است.

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی با شناخت و معرفی مرحوم کربلایی کاظم ساروقی بعنوان عامل و زکات پرداز در دهه ۲۰ و ۳۰ قرن ۱۴ مهد و خاستگاه زکات در کشور شناخته شد است، اظهار داشت: پس از انقلاب با معرفی ایشان به عنوان شخصیت ممتاز زکات پرداز و کرامت و موهبت خاصه خداوند سبحان، استان مرکزی جایگاه مهمی در موضوع زکات به خود اختصاص داد.

وی افزود: در سال ۱۳۷۳ پیشنهاد ایجاد ستاد احیای زکات در سطح کشور از سوی کمیته امداد استان مرکزی مطرح، تایید و درسطح کشور آغاز بکار کرد.

مدیر کل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه میانگین رشد پرداخت زکات در سه سال (۱۳۹۹‏-۱۴۰۰‏-۱۴۰۱)۸۱ درصد است، بیان داشت: در سال های اخیر توجه و اهتمام ویژه به جمع آوری زکات هر منطقه و هزینه نمودن آن برای رفع محرومیت زدایی همان منطقه به عنوان یکی از اصول اساسی و راهبردی در شورای زکات استان مورد توجه قرار گرفت.

 

کد خبر 211179

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید