شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۰۷ تیر ۱۴۰۲ ۱۶:۲۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیر کل امور مالیاتی فارس با بیان اینکه مالیات ۴۸ درصد از مودیان مشاغل صفر بوده است، گفت: از خرداد ماه تا کنون در مجموع ۲۴۶ هزار مؤدی تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیاتهای مستقیم را پذیرفته و ۷۵ هزار مؤدی نیز اظهارنامه مالیاتی خود را بصورت الکترونیکی ارایه کردند.

به گزارش پیام خبر، حمیدرضا محمد ابراهیمی در مورد آخرین عملکرد تبصره ۱۰۰ قانون مالیاتهای مستقیم گفت: تا کنون ۲۴۶ هزار پرونده صاحبان اصناف و مشاغل از طریق فرم تبصره ۱۰۰ قانون مالیات تعیین تکلیف شدند و ۷۵ هزار پرونده هم اقدام به ارائه اظهارنامه کرده اند که در مجموع تاکنون ۳۲۱ هزار نفر از صاحبان اصناف و مشاغل مالیات عملکرد آنها برای سال ۱۴۰۱ در سال جاری مشخص و تعیین تکلیف شده است.

مدیر کل امور مالیاتی فارس گفت: در سال گذشته تا پایان مهلت قانونی ارایه اظهارنامه مالیاتی حدود ۳۰۹ هزار نفر از صاحبان مشاغل و اصناف استان فارس از تبصره ۱۰۰ استفاده کرده و یا اقدام به ارائه اظهارنامه مالیاتی کرده بودند، که از این میزان ۲۲۴ هزار نفر تبصره ماده ۱۰۰ را پذیرفته بودند.

مدیر کل امور مالیاتی فارس گفت: بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور مالیات ابرازی اصناف برای عملکرد ۱۴۰۱ حدود 2 میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده و برای عملکرد ۱۴۰۱ این رقم پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می باشد که با مالیات پرداختی کارمندی با حقوق ۱۱ میلیون تومان در ماه برابر است.

مدیر کل امور مالیاتی فارس با بیان اینکه در سال جاری رویکرد سازمان امور مالیاتی گرفتن مالیات از دانه درشت ها و عدم فشار به مشاغل خرد است، اظهار داشت: با پذیرش تبصره ماده ۱۰۰ قانون مایاتهای مستقیم توسط مؤدیان استان فارس مبلغ مالیات عملکرد سال ۱۴۰۱، ۴۸ درصد صاحبان اصناف و مشاغل، صفر، ۲۳ درصد از مؤدیان بین یک تا ۳ میلیون تومان و ۶ درصد مؤدیان بین ۳ تا ۵ میلیون تومان بوده است.

وی افزود: ۹ درصد صاحبان مشاغل نیز بین ۵ تا ۱۰ میلیون ،تومان ۱۱ درصد مؤدیان ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان و تنها ۳ درصد مؤدیان بیشتر از ۳۰ میلیون تومان مالیات برای عملکرد سال ۱۴۰۱ خود پرداخت کرده اند.

محمد ابراهیمی، بر داده محوری و اتکا به اطلاعات متقن در سازمان امور مالیاتی برای تشخیص مالیات ها اشاره و خاطرنشان کرد: آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی و یا استفاده از تسهیلات تبصره ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم تا پایان خردادماه میباشد که این فرصت با تصویب شورای هماهنگی سران قوا تا ۱۰ تیر ماه سال جاری تمدید شده است.

 

کد خبر 211827

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید