شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۱۰ تیر ۱۴۰۲ ۲۲:۳۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی 4 متهم که از طریق رمالی در طول یک سال مبلغ 2 میلیارد ریال با دادن وعده قبولی در کنکور کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش پیام خبر،سرهنگ امیر حسین سلیمانی در تشریح این خبر بیان کرد: در پی شکایت مردی میانسال مبنی بر کلاهبرداری از دختر 19 ساله‌اش با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، رسیدگی به موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: پس از اخذا اظهارات شاکی و دخترش معلوم شد، مدتی پیش دختر شاکی با صفحاتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام آشنا می‌شود که مدیران این صفحات خود را فالگیر و رمال معرفی کرده بودند و با دادن وعده قبولی در کنکور در طول یک سال و در چندین مرحله مبلغ 2 میلیارد ریال از وی کلاهبرداری کرده است.
رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه دختر شاکی جهت برآورده کردن این مبالغ مجبور به فروش طلاهای خود شده بود، گفت: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی در کمترین زمان متهمان شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی به پلیس فتا احضار شدند.
سرهنگ سلیمانی گفت: در بازجویی‌های اولیه، متهمان که 2 خانم و 2 آقا بودند منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شدند ولی پس از مواجهه شدن با دلایل و مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به بزه ارتکابی خود اعتراف و بیان داشتند با ایجاد صفحاتی در اینستاگرام با عنوان فالگیری و رمالی پس از جلب اعتماد شاکیه و سوء استفاده از سادگی وی و دادن امید واهی در خصوص قبولی در کنکور و وعده‌های دروغین، با دریافت مبالغی اقدام به کلاهبرداری از او کردیم.
وی تاکید کرد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند، تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغواکننده و دروغین که از طریق فضای مجازی به ‌خصوص شبکه‌های اجتماعی می شود اعتماد نکرده و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.
این مقام سایبری از هموطنان خواست: در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک یا مجرمانه آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن 096380 با کارشناسان ما در میان بگذارند.

 

کد خبر 212017

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید