یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۱۵ تیر ۱۴۰۲ ۱۶:۳۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت: در برخی از بخش های دیگر حوزه اقتصادی شاهد هستیم که برخی از اعمال سلیقه های مدیریتی در استان منجر به صدور بخشنامه هایی شده که بیشتر سنگ اندازی می کند و تنها در استان اجرا می شود.

به گزارش پیام خبر، محمدصادق حمیدیان، در شصت و ششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس بیان کرد: موضوع دریافت تاییدیه از اداره کار به منظور چاپ آگهی های دعوت مجامع توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در در مکاتبه ای با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سپس به رسانه های استان اعلام شده بود که ممانعت از چاپ آگهی دعوت مجامع عمومی شرکت های تعاونی توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنای قانونی ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس افزود: اخذ تاییدیه از اداره کار توسط جراید برای درج آگهی تعاونی ها در سایر نقاط کشور سابقه ندارد و این درحالی است که وظیفه نظارت بر بخش تعاون و شرکت های تعاونی بر عهده وزارت تعاون و در سطح استان بر عهده اداره کل تعاون، کار و رفاع اجتماعی است اما تکلیف قانونی مبنی بر چاپ آگهی ها که می بایست از منظر اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مورد تایید قرار گیرد وجود ندارد.

حمیدیان اظهارداشت: اینکه محدودیتی برای شرکت های تعاونی برای درج آگهی های مربوطه اعمال شود صحیح نیست و چنانچه تخلفی متوجه موضوع است می بایست رسیدگی شود اما اینکه به بهانه پیشگیری ممانعت به عمل آید، صحیح نیست.

رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: با توجه به تعداد بالای تعاونی ها در استان، این موضوع فرآیند اطلاع رسانی تعاونی ها در روزنامه های کثیرالانتشار بر خلاف قوانین مطرح و موجب دردسر برای فعالان اقتصادی می باشد و همچنین طولانی تر و هزینه بر خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه این روند مستند قانونی نداشته و تنها در استان فارس در حال اجراست، ادامه داد: در برخی از بخش های دیگر حوزه اقتصادی نیز شاهد هستیم که برخی از اعمال سلیقه های مدیریتی در استان منجر به صدور بخشنامه هایی شده که بیشتر سنگ اندازی می کند و تنها در استان اجرا می شود.

متقابلا وحید خداپرست مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز این موضوع را در جهت پیشگیری از وقوع جرم در شرکت های تعاونی دانست و بر اجرای اقدامات قبلی خویش تاکید کرد.

که در این زمینه مصوب شد: ظرف مدت یک هفته اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اداره کل بازرسی و اتاق تعاون و اتاق بازرگانی استان پیشنهادات کاربردی جهت حل موضوع به دبیرخانه شورا ارائه تا در جلسه آتی مورد اتخاذ تصمیم واقع شود.

 

کد خبر 212305

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید