شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۱۸ تیر ۱۴۰۲ ۱۶:۳۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیر کل امور مالیاتی استان فارس از ثبت 300 گزارش در سامانه سوت زنی مالیاتی فارس خبر داد و گفت: رشد 125 درصدی تسلیم اظهارنامه های مالیاتی در سطح فارس شاهد بودیم.

به گزارش پیام خبر، حمیدرضا محمدابراهیمی، امروز در جمع خبرنگاران ضمن تجلیل از فعالین اقتصادی برای پرداخت بی سابقه مالیات ارازی در خردادماه سال جاری، گفت: این میزان پرداخت مالیات در سطح استان وجود نداشته است، سال گذشته میزان مالیات ابرازی 703 میلیارد تومان بود که بر اساس ثبت رقم اولیه در سامانه به عدد یک هزار و 800 میلیارد تومان رسیده است.

مدیر کل امور مالیاتی فارس با اشاره به رشد 125 درصدی تسلیم اظهارنامه های مالیاتی در سطح فارس، اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی از سال ۹۹ تکمیل بانک های اطلاعاتی را در دستور کار قرار داد تا مالیات ها سامانه ای محاسبه شوند.

وی با اشاره به اینکه نپرداختن مالیات، ضرر رساندن به عموم است و پرداختن مالیات، تعادل مالی ایجاد می کند، اضافه کرد: مردم می توانند فرارهای مالیاتی را در سامانه سوت زنی، اطلاع رسانی کنند و اطلاعاتی که مردم بدهند، روندش سریع تر قابل پیگیری است.

محمدابراهیمی اظهار کرد: فارس از استان های پیشرو در پرداخت مالیات است و مالیات ستانی یک ابزار اقتصادی است و در کاهش فاصله طبقاتی موثر است.

وی با اشاره به اینکه اداره فرار مالیاتی با هدف شناسایی دانه درشت ها تشکیل شده است که تحقیقات در خصوص گردش مالی به انجام می رساند، افزود: برخی افراد با جوسازی علیه مالیات ستانی سعی دارند مالیات را به حاشیه بکشند و به خاطر زنجیره های مختلفی مثل قاچاق، آمار دقیقی از فرار مالیاتی نداریم.

وی با اشاره به اینکه وقتی صنف مالیاتی 50 میلیارد تومان تراکنش دارد و اظهار می کند 100 میلیون درآمد دارد این چه اسمی دارد؟، افزود: فرار مالیاتی را به طور دقیق نمی توان اعلام کرد و روند ناصحیح معاملات است که باعث می شود افراد ردی از خود باقی نگذارند.

محمدابراهیمی از ثبت 300 گزارش سوت زنی در سامانه فرار مالیاتی خبر داد و افزود: در بخش پزشکی یک درصد عوارض پرداخت می شود به علوم پزشکی ارائه می شود و اگر همه همکاری کنند فاصله طبقاتی کم می شود و با آن یک درصد می توان برای درمان رایگان استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه مطالبه گری عمومی باید عهدی نمی تواند فرار مالیاتی کند، اداره فرارمالیاتی را راه اندازی کرده ایم و 20 نفر پرسنل دارد و در این مبحث در بخش کارت های بازرگانی 123 مورد مورد بررسی قرار گرفت که یک هزار و 750 میلیارد تومان جریمه این افراد است و در بخش دلالان ارزی 75 مورد پرونده شکل گرفته است.

 

کد خبر 212478

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید