یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۱۸ تیر ۱۴۰۲ ۱۷:۰۵
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آذری جهرمی ضمن تحسین سازمان سنجشی‌ها که شجاعت بررسی وضعیت را داشته‌اند و تقدیر از کارشناسی که آن را بیان کرده است، نوشت: دیشب در خبرها خواندم نزدیک به هزار تقّلب که در آزمون کنکور سال گذشته رخ داده، کشف شده و منجر به قبولی در پزشکی و مهندسی هم شده است!

به گزارش پیام خبر، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات در کانال تلگرامی خود در مورد قطع شدن اینترنت در زمان کنکور نوشت:

زمانی برای رد گزینه کردن…

چند سطر در رثا و تمنای علت‌های واقعی مسائل کشور:

• سال گذشته عده‌ای عامل و ابزار بزرگ تقّلب در کنکور را اینترنت معرفی کردند و با مصوباتی قطع‌ش کردند. دیشب در خبرها خواندم نزدیک به هزار تقّلب که در آزمون کنکور سال گذشته رخ داده، کشف شده و منجر به قبولی در پزشکی و مهندسی هم شده است!

• روشن است که برای برگزارکنندگان کنکور خطایی شناختی ایجاد شده بود و تمرکز آنها بجای پیشگیری از بدیهیات تقّلب و تقویت سازوکار حفاظت از سلامتِ برگزاری آزمون به شیوه‌های پیچیده و بعضا دشوار آن متمرکز شده و به نبرد با حریف فرضیِ نابجا ‌بزرگ‌شده‌ای‌ رفته‌ بودند.

• ضمن تحسین سازمان سنجشی‌ها که شجاعت بررسی وضعیت را داشته‌اند و تقدیر از کارشناسی که آن را بیان کرده است، آیا کسی شهامت دارد پس از گذشت مدت قابل توجهی از وضع فیلترینگ گسترده و تخریب زیربنای توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور، بگوید که فیلترینگ برای رفع معضلات مدنظر آنها اثرگذار نبوده و آسیبهای متعدد و عیان در جامعه الزاما به شبکه‌های اجتماعی باز نمی‌گشته و با احتمال بالا، علّتْ غفلت از یکسری معضلات بدیهی بوده است؟!

64aab9ea396af.jpg

 

کد خبر 212486

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید