یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۲۴ تیر ۱۴۰۲ ۱۸:۳۳
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس گفت: در حال حاضر ۳۵ خانه برای نگهداری کودکان بد سرپدست و بی سرپرست در فارس داریم و به زودی یک مرکز ویژه پسران ۶ تا ۱۲ ساله هم افتتاح می شود و ۵۶۰ کودک در حال حاضر در مراکز ما نگهداری می شوند.

به گزارش پیام خبر، حمیدرضا محمودیان، امروز در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر ۳۵ خانه برای نگهداری کودکان بد سرپدست و بی سرپرست در فارس داریم و به زودی یک مرکز ویژه پسران ۶ تا ۱۲ ساله هم افتتاح می شود و ۵۶۰ کودک در حال حاضر در مراکز ما نگهداری می شوند و ترجیح ما حضور کودک در خانواده است و هر کودکی که شرایط واگذاری داشته باشد به زوج ها سپرده می شود و در حال حاضر حدود ۵۵۰ خانواده در نوبت دریافت فرزند از بهزیستی هستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس تصریح کرد: وضعیت برخی بچه ها مشخص نیست و بد سرپرست هستند و تعدادی از کودکان نیز که درمراکز ما به سر می برند ۶ سال به بالا سن دارند و از سوی زوج ها برای پذیرفتن سرپرستی آنها تقاضا نداریم و تعدادی هم که زیر ۶ ساله هستند نیاز به درمان دارند و کسی تمایلی برای سرپرستی آنها ندارد.

وی گفت: سال گذشته ۱۲۲ کودک به زوج ها واگذار کردیم و در سه ماهه اول امسال هم ۳۰ کودک به متقاضیان بدون فرزند واگذار کرده ایم و خانواده هایی که راغب باشند، کودکان با نیازهای ویژه را قبول کنند، خارج از تشریفات حداکثر طی یکماه به آنها بچه تحویل داده می شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس تصریح کرد: هزینه هر کودک و یا نوجوان که در مراکز ما زندگی می کنند، ماهانه ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان است و یکی از مشکلات بزرگ ما وقتی است که آنها مستقل می شوند و با مسائل مختلف مواجه می شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: سال گذشته ۲۰ هزار و ۸۱۹ مورد تماس با اورژانس اجتماعی 123، انجام شده که ۱۶ هزار و ۳۷۵ مورد تماس های مرتبط بوده است و بیشترین تماس های مردم با ۱۲۳، در سال جاری به ترتیب مربوط به کودک آزاری، اقدام به خودکشی، همسرآزاری، فرار از منزل، روابط نامشروع و سالمند آزاری بوده که امسال طبق آمارها در سه ماه اول سال، بیش از ۴ هزار و ۵۲۸ تماس با ۱۲۳ داشتیم و ۳ هزار و ۹۱۱ مورد مرتبط بوده است.

 

کد خبر 212838

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید