یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۲۴ تیر ۱۴۰۲ ۱۸:۴۹
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون پیشگیری بهزیستی فارس با اشاره به شناسایی مبتلایان به تنبلی چشم، این غربالگری را در پیشگیری از نابینایی برخی کودکان موثر دانست و با اشاره به اجباری شدن غربالگری شنوایی در استان نیز گفت: در این باره به زودی صدور گواهی ولادت کودکان، منوط به غربال شنوایی می شود.

به گزارش پیام خبر، زهرا اثنی عشری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی مبتلایان به تنبلی چشم، این غربالگری را در پیشگیری از نابینایی برخی کودکان موثر دانست و با اشاره به اجباری شدن غربالگری شنوایی در استان نیز گفت: در این باره به زودی صدور گواهی ولادت کودکان، منوط به غربال شنوایی می شود.

معاون پیشگیری بهزیستی فارس عنوان کرد: در یک ماهه اول امسال یک هزار و ۲۱۷ معتاد متجاهر در فارس جمع آوری و ساماندهی شده اند.

حمید گودرزی، نیز در خصوص وضعیت ادارات گفت: ما پیشرفت مطلوبی در این خصوص داشته و در حال حاضر هم روند رو به رشدی داریم.‌

کارشناس مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان فارس گفت: وضعیت مناسب سازی ادارات فارس قرار است طی روزهای آینده ارزیایی و تا اواسط مرداد اعلام می شود.

وی بیان داشت: حساس سازی صورت گرفته و اکثر ارگان ها روزی نیست که پیگیر ارتقای نمرات و امتیازات خود در این باره نباشند.

گودرزی تصریح کرد: مقرر شده امسال در اعتبارات عمرانی ردیف ویژه تحت عنوان مناسب سازی در نظر گرفته شود و امیدواریم این نیز برای بهبود اوضاع تاثیر گذار باشد.

وی گفت: البته هنوز هم مهمترین چالشی که در حال حاضر در این حوزه داریم در اولویت نبودن مناسب سازی برای مدیران شهری است.

گودرزی افزود: مردم در صورت مشاهده ارگان ها و یا ساختمان هایی که مناسب سازی را رعایت نکرده اند، می توانند مورد را به سامانه پیامکی معبر به شماره ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۳ اطلاع دهند، تا ظرف ۷۲ ساعت رسیدگی شود.

علیرضا بال افکن، معاون مشارکت ها و اشتغال بهزیستی فارس نیز با بیان اینکه وام اشتغال برای مددجویان بهزیستی ۱۵۰ میلیون تومان هست و برای کارفرما تا سقف ۴ میلیارد تومان هست، گفت: امسال ۱۱ بانک عامل به بهزیستی معرفی شده، و ۲۳۰میلیارد تومان اعتبار برای وام اشتغال اختصاص یافته است و یکی از چالش های مهم مددجویان در زمینه وام اشتغال بحث ضمانت است.

 

کد خبر 212840

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید