یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
یکشنبه, ۲۵ تیر ۱۴۰۲ ۱۳:۱۲
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، گفت: تقویت کتاب‌خانه‌های کودک و نوجوان به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار پیام خبر، آیین طرح ملی «در مسیر دانایی بر بال کتاب» یکشنبه ۲۵ تیرماه جاری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس هم‌زمان با روز ادبیات کودک و نوجوان به مناسبت آیین طرح ملی «در مسیر دانایی بر بال کتاب» به صورت گسترده در سراسر مراکز کانون پرورش فکری کشور برگزار شد.

در این برنامه که در شیراز با حضور مدیرکل کانون فارس، مدیر کل کتابخانه عمومی استان، اعضا، والدین، مربیان وکارشناسان کانون برگزار شد؛علی خواجه‌نژادیان، مدیرکل کانون فارس، گفت: تزریق کتاب‌های جدید به بدنه کانون در سراسر استان، اتفاق ویژه‌ای است که بیش از شانزده هزار جلد کتاب در قالب 90 عنوان، به همراه سرگرمی به مراکز کانون ارسال می‌شود تا روح تازه‌ای را به کتابخانه‌های کانون بدمد و اعضا بتوانند از کتاب‌ها بهره ببرند.

مدیرکل کانون فارس در ادامه گفت: مهم‌تر از بحث افزوده شدن کتاب به قفسه‌ها، اتفاق مهم‌تر آن است که مربیان در مراکز رقم می‌زند و به معرفی کتاب به کودکان و نوجوانان وترغیب اعضا به استفاده از کتاب و مطالعه با روش‌های خلاق می‌پردازند. مربیان کانون به خوبی این مهارت را دارند و با ابزارهای مختلف و شیوه‌های بازی و سرگرمی در کنار بچه‌ها قرار می‌گیرند و آن‌ها را با کتاب‌ها آشنا می‌کنند، انس و الفت ایجاد می‌کنند، والدین را آموزش می‌دهند و این فرایند بسیار مهم‌تر و کلیدی‌تری است که در مراکز رخ می‌دهد و باید آن را تقویت کنیم.

خواجه‌نژادیان افزود: هر چه کتاب خانه‌ها و مراکز کانون را با کتاب تقویت کنیم به همان میزان کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی را در سطح جامعه شاهد خواهیم بود.

مدیرکل کانون فارس گفت: ما از مسوولان استان هم درخواست جدی داریم که بتوانیم از منابع استانی تعداد بیشتری کتاب را به مراکز کانون ارسال کنیم و بتوانیم در پایان فصل تابستان باز هم شاهد چنین آیینی باشیم.

محمد حسین فیروزی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز گفت: امیدواریم شاهد رونق هر چه بیشتر کانون و فعالیت‌های مهم و اثرگذار در حوزه کودک و نوجوان باشیم. می‌توانیم با انجام فعالیت‌های مشترک بین این دو نهاد صد در صد فرهنگی در جامعه اثرگذار باشیم و نیازهای خانواده و کودک و نوجوان را تامین کنیم .

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس افزود: نگاه‌های خیلی نزدیک وموارد مشترک زیادی بین دو دستگاه وجود دارد و امید است با هم‌اندیشی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی استان بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. فیروزی ادامه داد: هیچ چیزی به اندازه ورود کتاب جدید به مراکز و کتاب‌خانه‌ها لذت بخش نیست و حتما مربیان وکارشناس سخت‌کوش کانون به این موضوع اذعان دارندو خاطرات شیرینی برایشان رقم می‌خورد. او گفت: حتما آثار و کتاب‌های مهم و قابل‌اعتنایی وارد مراکز کانون می‌شود؛ انشاالله بچه‌ها می‌خوانند و لذت می‌برند. مدیر کل نهادکتابخانه‌های عمومی افزود: ما هم در مجموعه کتابخانه‌ها متفاوت از گذشته، همکاری وسیع‌تری با کانون چه در مرکز استان و چه در شهرستان‌ها خواهیم داشت و کمک می‌کنیم که اهداف هر دو دستگاه که یکی از مهم‌ترین آن، توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی به‌ویژه برای کودکان و نوجوانان که جامعه هدف کانون هستند شکل بگیرد.

خاطرنشان می شود: بیش از شانزده هزار کتاب به 42 مرکز ثابت، 5 مرکز سیار و 6 مرکز پستی کانون در استان فارس ارسال شد.

 

کد خبر 212882

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید