شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
یکشنبه, ۲۵ تیر ۱۴۰۲ ۲۰:۳۹
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس خبر داد:

آماده‌سازی اماکن تاریخی فرهنگی برای میزبانی از مسافران تابستانی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از آماده‌سازی اماکن تاریخی و فرهنگی استان فارس جهت پذیرایی از مسافران و گردشگران تابستانی خبرداد.

به گزارش پیام خبر، سید مؤید محسن نژاد از آماده‌سازی اماکن تاریخی و فرهنگی استان فارس جهت پذیرایی از مسافران و گردشگران تابستانی خبرداد و گفت: استان فارس به دلیل چهار فصل بودن در تمام ایام سال پذیرای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی می باشد که برخی از نقاط این استان در فصل تابستان نیز گردشگران را به خود جذب می کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: با توجه به موقعیت استقرار استان درراه‌های مواصلاتی اصلی و در مسیر گردشگری کشور، درایام تابستان نیز شاهد گردشگرانی هستیم که در مسیر عبور از استان به دیدن جاذبه‌های گردشگری و طبیعی می‌پردازند، درهیمن راستا ستاد اجرایی خدمات سفر استان در فصل تابستان نیز همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و این استان می‌بایست همواره آمادگی پذیرایی از مسافران و گردشگران را داشته باشد.
محسن نژاد در خلال بازدید از مجموعه‌های تاریخی، فرهنگی آرامگاه حافظ و سعدی و موزه سنگ‌های تاریخی هفت‌تنان به‌صورت میدانی گفت: رضایت عمومی مردم و بازدیدکنندگان از مکان‌های گردشگری از اولیت های این اداره کل است.
وی افزود: بهسازی وضعیت نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، تاسیسات برق‌رسانی، تجهیزات خدماتی و امکانات رفاهی، در اماکن تاریخی فرهنگی ضرورت دارد و ابراز امیدواری کرد با تخصیص اعتبارات لازم در سال جاری بخش مهمی از مشکلات مکان‌های تاریخی برطرف شود.
او در پایان همچنین به ضرورت رعایت برخی موراد از سوی بازدید کنندگان نیز اشاره کرد و گفت: رعایت شئونات اخلاقی و اسلامی در بازدید از مکان های تاریخی، فرهنگی از الزامات ورود به این اماکن می باشد و همچنین بازدید کنندگان می بایست در ورود به اماکن و بازدید از بخش های مختلف مکان به جنبه میراثی و تاریخی بودن اثر توجه داشته و در حفظ این آثار کهن دست اندرکاران را یاری دهند.

 

کد خبر 212915

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید