شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۲۶ تیر ۱۴۰۲ ۱۲:۵۵
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به اهمیت تغذیه در دوران های مختلف زندگی، بر افزایش احتمال ابتلای افراد دچار سوء تغذیه به انواع بیماری ها خبر داد.

به گزارش پیام خبر،دکتر عباس رضاییان زاده گفت: بدن هر انسان در طول روز به مقدار مشخصی از مواد غذایی مختلف نیاز دارد که این نیاز در هر دوره سنی متفاوت است و در صورتی که نیاز های تغذیه ای فرد تامین نشوند، احتمال ابتلای او به سوء تغذیه و بیماری های مختلف افزایش می یابد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت در راستای ارتقای سطح آگاهی و سلامت جامعه به اجرای برنامه های آموزشی، ترویجی و مشاوره ای گسترده در گروه های مختلف سنی پرداخته است.

این مقام مسوول در دانشگاه ادامه داد: در سال 1401 با به کارگیری 118 کارشناس تغذیه در سطح شبکه های بهداشت و درمان استان، گامی بلند در بهبود دسترسی هم استانی ها به خدمات تخصصی در زمینه تغذیه برداشته شد.

دکتر رضائیان زاده گفت: برای نخستین مرتبه در کشور، گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز توانست با برگزاری جلسات متعدد مشترک با دادگستری استان فارس، موفق به جلب حمایت و تصویب مجوز صدور آرای جایگزین در تمامی نهاد های قضایی استان، با هدف تامین سبد غذایی کودکان و مادران باردار دچار سوءتغذیه شود.

این مقام مسوول در دانشگاه با اشاره به عوارض سوء تغذیه دوران بارداری و کودکی و اهمیت جلب حمایت سازمان های مردم نهاد و سایر بسترهای حمایتی، از جلب حمایت 75 خیر برای تامین سبد غذایی کودکان و مادران باردار دچار سوء تغذیه به ارزش بیش از 27 میلیارد ریال در سال 1401 خبر داد.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه در سال گذشته، فرآیند تولید نان کامل در 19 نانوایی شهرستان شیراز آغاز شده است که با توجه به استقبال هم استانی ها، به دنبال توسعه آن در شهرستان های استان هستیم.

دکتر رضائیان زاده بیان کرد: امضای تفاهم نامه اجرای برنامه ایران اکو (پیشگیری از اضافه وزن و چاقی کودک و نوجوان) با یازده اداره و سازمان و اجرای برنامه سلامت کارکنان در 6 بنگاه اقتصادی، از دیگر اقدامات گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت در سال 1401 بوده است.

 

کد خبر 212953

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید