یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ ۱۶:۵۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز ضمن طرح پیشنهاد ارائه دیپلم آتش نشانی در شهر شیراز با همکاری آموزش و پرورش فارس، گفت: با توجه به اینکه کد رشته مربوط به آتش‌نشانی در سازمان آموزش و پرورش تعریف شده و سازمان آتش‌نشانی شیراز نیز زیرساخت های لازم برای ارائه کلاس های عملی و تئوری را دارد این اقدام می تواند در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش پیام خبر، در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس و رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز موضوعات عملیاتی و اجرایی و همچنین مسائل آموزشی در حوزه ایمنی، آتش‌نشانی و مدیریت بحران مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته هادی عیدی پور، رییس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز، در این جلسه موضوعات مختلفی مربوط به ایمنی مدارس بررسی شد.

عیدی پور عنوان کرد:پیشنهاد گردید نقشه ساختمان هایی که سازمان نوسازی مدارس در شیراز احداث می‌کند، پیش از آغاز ساخت در اختیار آتش‌نشانی گذاشته و از نظر ایمنی بررسی شود.

وی افزود: ایمنی این ساختمان ها در مرحله پایانکار نیز از سوی سازمان آتش‌نشانی بررسی خواهد شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز همچنین به موضوع ساختمان مدارسی که اکنون در حال فعالیت هستند اشاره کرد و گفت: در گفتگوی 2 جانبه با مدیرکل آموزش و پرورش استان مقرر شد سازمان آتش‌نشانی بازدیدهای دوره ای از این مدارس داشته باشد و موارد ناایمن را برای برطرف کردن اعلام کند.

عیدی پور درباره تامین ایمنی مدارس غیردولتی نیز خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز به زودی تفاهم نامه ای بین سازمان آتش‌نشانی و آموزش و پرورش ذیل تفاهمات شهرداری شیراز منعقد خواهد شد که با توجه به این تفاهم نامه مجوزهای لازم برای تایید ایمنی این مدارس از سوی سازمان آتش‌نشانی صادر و سپس پروانه فعالیت آنها داده شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه موضوع آموزش برای هر 2 طرف در این جلسه حائز اهمیت بود، تاکید کرد: سازمان آتش‌نشانی و آموزش و پرورش تفاهم نامه‌هایی در این زمینه تنظیم خواهند کرد که بر اساس آن آموزش و فرهنگ سازی در سطوح مختلف مدارس در حوزه ایمنی، مدیریت بحران و آتش‌نشانی انجام می‌شود.

به گفته عیدی پور، این اقدامات با هدف افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و ایجاد آمادگی در آنها برای مواجهه با بحران ها انجام خواهد شد.

موضوع در خور توجه دیگری که به گفته عیدی پور در این جلسه بررسی شد، پیشنهاد ارائه دیپلم آتش نشانی در شهر شیراز با همکاری آموزش و پرورش استان بود.

به گفته رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، با توجه به اینکه کد رشته مربوط به آتش‌نشانی در سازمان آموزش و پرورش تعریف شده و سازمان آتش‌نشانی شیراز نیز زیرساخت های لازم برای ارائه کلاس های عملی و تئوری را دارد این اقدام می تواند در دستور کار قرار گیرد.

وی یادآور شد: کارگروه ها و جلسات تخصصی برای بررسی و به نتیجه رساندن نتایج این جلسه دو جانبه در آینده برگزار و تصمیمات نهایی گرفته خواهد شد.

 

کد خبر 213820

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید