شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
چهارشنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۳۹
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر بهداشت در جلسه کمیته قرارگاه بهداشت و درمان اربعین با بیان اینکه مهمترین دغدغه ما در مراسم اربعین امسال، پیشگیری از گرمازدگی است، به زائران توصیه کرد که در ساعات گرم روز از حرکت در مسیر زیارت خودداری کرده و مایعات به ویژه آب به میزان فراوان، مصرف کنند.

به گزارش پیام خبر، دکتر بهرام عین اللهی در این نشست که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه های علوم پزشکی باید ضمن برگزاری همایش های علمی و آموزشی برای آشناسازی افراد با راهکارهای مقابله با گرمازدگی، اطلاع رسانی به عموم جامعه را از طریق رسانه ها و همچنین با استفاده از ظرفیت شبکه بهداشت و درمان افزایش دهند.

وزیر بهداشت با اشاره به آمادگی کامل بیمارستان های مناطق مرزی در شرق و غرب کشور در ایام اربعین، گفت: باید با سرعت عمل بالا، کیفی ترین خدمات سلامت را به زائران اربعین ارائه کرد.

وی با بیان این که در دیدار با وزیر بهداشت و مقامات کشور عراق، هماهنگی های لازم برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین، انجام‌ شده است، گفت: انتقال زائران ایرانی که نیاز به خدمات درمانی دارند، به کشورمان، پس از اقدامات اولیه در عراق، انجام می شود. همچنین همانند سال گذشته، نیروهای متخصص ایرانی از مراکز درمانی عراق برای ارائه خدمات درمانی استفاده می کنند.

دکتر عین اللهی با اشاره به اعلام آمادگی تعداد قابل توجهی از نیروهای سلامت داوطلب برای خدمت به زائران اربعین، از صدور مجوز طرح موقت برای فارغ التحصیلان تخصصی پیش از شروع دوره «طرح ضریب کا» خبر داد و گفت: تسهیلات مناسبی برای اعزام دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی به مراسم راهپیمایی اربعین پیش بینی شده است.

وی ضمن قدردانی از همکاری های بین بخشی برای تامین سلامت زائران اربعین، به ارتقای ظرفیت بیمارستانهای مرزی و افزایش کانکس های سرد برای مقابله با گرما زدگی اشاره و تاکید کرد: اتوبوس آمبولانس های اورژانس در مراسم سال گذشته، خدمات ارزشمندی به زائران ارائه کردند و امسال نیز ظرفیت های مناسبی از سوی اورژانس برای اربعین در نظر گرفته شده است.

 

کد خبر 213927

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید