شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۵۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
 فرمانده انتظامی فارس گفت: فضای مجازی جولانگاه برخی متخلفین شده است؛ 10 باند کلاهبرداری اینترنتی و 3 باند برداشت غیر مجاز نیز در این رابطه دستگیر شدند که در مجموع این کلاهبرداری ها 67 میلیارد تومان به مال‌باختگان برگشت دادیم.

به گزارش پیام خبر،سردار رهام بخش حبیبی در نشست خبری با تشریح فعالیت ها و اقدامات پلیس از ابتدای مرداد ماه تاکنون گفت:در پی وقوع سرقتهای متعدد سرقت به عنف تحت پوشش مامورین ،منزل محموله، خودرو، قاب زنی اماکن درون خودرو و احشام توسط مجرمین سابقه دار و حرفه ای در سطح شهر شیراز و استان موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فارس قرار گرفت که با انجام اقدامات شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی موفق به شناسایی و دستگیری تعداد ۸ باند سارقین سابقه دار و دستگیری ۲۱ نفر از سارقین که جمعا به ۲۴۸ فقره سرقت اعتراف کردند. فرمانده انتظامی فارس با اشاره به اینکه متهمین دارای سوابق کیفری متعدد هستند افزود: تا کنون متهمین به ۱۰۰ فقره سرقت به عنف تحت پوشش مامورین، ۶۰ فقره سرقت منزل، ۱۴ فقره سرقت محموله و بارکنی ۷ فقره سرقت خودرو، ۱۵ فقره قاپ زنی ، ۲۲ فقره اماکن و درون خودرو و ۳۰ فقره سرقت احشام اعتراف کردند و صحنه های سرقت توسط کاراگاهان پلیس آگاهی بازسازی شده است.
وی محدوده فعالیت این سارقین را سطح استان، شهر شیراز و حومه عنوان کرد و گفت: ارزش تقریبی اموال سرقت شده بطور تقریبی معادل ۴۴۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

نگهداشت اسلحه برا برای مردم منع میدانم سردار حبیبی در ادامه به کشته شدن پدری توسط فرزند با اسلحه غیرمجاز در شیراز اشاره داشت و بیان داشت: مردم نحوه نگهداشت اسلحه را نمی دانند و این اسلحه های غیر مجاز در منازل، آسیب و مصیبت زیادی برای خانواده ها به وجود می آورد و بسیار زیان آور است و من داشتن اسلحه را برای مردم منع می دانم به جز برای عشایری که در بیابان زندگی می کنند .
وی در رابطه با فروشنده های اسلحه غیر مجاز گفت: طی 9 ماه گذشته ۹ باند شناسایی و 778 قبضه سلاح غیرمجاز ضبط شده و ۶۰۹ متهم دستگیر شدند که به دستگاه قضا تحویل داده شدند.

فضای مجازی جولانگاه متخلفین
فرمانده انتظامی فارس در بخش دیگری به کلاهبرداری های اینترنتی اشاره ای داشت و تصریح کرد: متاسفانه فضای مجازی جولانگاه برخی متخلفین شده است؛ 10 باند کلاهبرداری اینترنتی و 3 باند برداشت غیر مجاز نیز در این رابطه دستگیر شدند.
سردار حبیبی افزود: در مجموع این کلاهبرداری ها 67 میلیارد تومان به مال‌باختگان برگشت دادیم.
وی درپایان خاطرنشان کرد: در فضای مجازی متاسفانه به حرمت افراد توجهی نمی شود و هتک حیثیت و آبروی افراد به راحتی صورت می گیرد که با این موضوعات برخورد کردیم .

 

کد خبر 214136

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید