یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
دوشنبه, ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ ۲۲:۲۹
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به منظور آشنایی کودکان دهه نودی با اربعین حسینی؛ برنامه مذهبی فرهنگی باعنوان مثل اربعین (شبیه سازی پیاده روی اربعین) توسط کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز در دانشگاه صنعتی برگزار شد.

حجت الاسلام سید محمد انجوی نژاد مدیر کانون فرهنگی مذهبی رهپویان وصال در گفتگو با خبرنگار پیام خبر درخصوص برگزاری شبیه سازی پیاده روی اربعین برای کودکان گفت: امسال با توجه به گرمای هوا بسیاری از کودکان امکان حضور در پیاده روی اربعین را ندارند؛ بنابراین ما تصمیم گرفتیم مشابه سازی پیاده روی اربعین را برای دهه نودی ها و با برنامه های متنوع انجام دهیم. مدیر کانون فرهنگی رهپویان وصال هدف از اجرای این برنامه را آشنایی کودکان با فضای معنوی اربعین عنوان کرد و افزود: آموزش مفاهیم مذهبی و آشنایی کودکان با ائمه اطهار یکی از وظایف ما است که بدین منظور و همچنین ایجاد حال و هوای معنوی برای کودکان ، شبیه سازی موکب و پیاده روی اربعین را برنامه ریزی و انجام دادیم.
وی با اشاره به تاثیر فعالیت های مذهبی و فرهنگی بر تربیت کودکان اضافه کرد: تاثیر پذیری در سنین کودکی بیشتر است و از این رو باید با برنامه ریزی مناسب به کودکان در مناسبت های مذهبی اهمیت بیشتری داده شود و برنامه هایی مخصوص خود آنان برگزار گردد و همچنین جایگاه ویژه‌ای برای کودکان قائل شویم.
حجت الاسلام انجوی نژاد حضور کودکان در مراسم های مذهبی را امری لازم و ضروری دانست و گفت: حضورکودکان در این برنامه ها که بیشتر به صورت غیر مستقیم مفاهیم مذهبی و تربیت را منتقل می کند در رشد شخصیتی ،تربیت دینی و مذهبی آنان اثرات مثبتی دارد.
وی در ادامه در خصوص اجرای این برنامه اظهار داشت: در برنامه شبیه اربعین علاوه بر پیاده روی، برنامه های فرهنگی و آموزشی،بازی،مسابقه، عکاسی و ... تدارک دیده شده که در آخر برنامه نیز سفره حضرت رقیه (س) انداخته می شود و از کودکان پذیرایی خواهد شد. 

هیئات و برنامه ها مذهبی یک محیط مهم تربیتی هستند
زهرا شریفی مسئول برگزاری برنامه شبیه سازی پیاده روی اربعین کودکان نیز در خصوص برنامه شبیه اربعین گفت:ایده انجام پیاده روی و موکب گردی برای کودکان از مدیر مجموعه و بخشی از تیم فرهنگی کانون رهپویان بود.
وی هدف این برنامه را ایجاد شور مذهبی و انگیزه حسینی در نسل آینده دانست و افزود: آموزش فرهنگ دینی از سنین کودکی در وجود انسان نقش می بندد لذا اگر بخواهیم جامعه آینده ما اصلاح شود، باید تربیت دینی را از سنین کودکی آغاز کنیم و به آن اهمیت بدهیم که چنین برنامه هایی وقتی در قالب برنامه مفرح و شاد، بازی و نقاشی و سرگرمی ، شبیه سازی، شعر و سرود و ... باشد بسیار می تواند موثر و مفید بشد.
شریفی یکی از عوامل مهم در تربیت کودکان را محیط عنوان کرد وافزود:هیئات مذهبی و جلسات مذهبی یک محیط مهم تربیتی هستند که بچه‌ها با محیط‌ها و جلسات مذهبی آشنا می‌شوند و ارتباط‌ می گیرند که این محیط های مذهبی تاثیرات بسزایی را در تربیت فرزندان ما خواهد داشت.
مسئول برگزاری برنامه شبیه سازی پیاده روی اربعین کودکان تعداد موکب های برپا شده برای این مراسم را 8 موکب ذکر کرد و افزود: این موکب ها شامل نقاشی کودک،بازی و سرگرمی،مهدکودک،عکاسی،توزیع خوراکی های متنوع و شربت و ... بود.
شریفی با اشاره به اینکه برای این مراسم حدود1500 نفر ثبت نام کرده بودند خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال بسیار خوب خانواده ها وکودکان آمار ورودی ها به برنامه بیشتر از ثبت نام شدگان بود که این نشان از عشق و علاقه به خاندان عصمت و طهارت دارد. 

 

کد خبر 215092

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید