شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
سه شنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ۱۴:۴۸
زمان مطالعه: 2 دقیقه

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شیراز خبر داد؛

ادبیات کودک و نوجوان ایران به آمریکای لاتین سفر می کند

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گسترش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در منطقه آمریکای لاتین را یکی از اهداف بین‌المللی کانون اعلام کرد.

به گزارش پیام خبر، فرهاد فلاح در اولین نشست «دور دنیا در ۸۰ روز» که با حضور جمعی از فعالان حوزه ادبیات کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس برگزار شد، ضمن شرح سابقه فعالیت‌های فرهنگی و ادبی خود در منطقه آمریکای لاتین از سال ۲۰۰۸ میلادی و چاپ و انتشار بیش از 100 عنوان کتاب در حوزه فرهنگ کودک و نوجوان، به وجود ظرفیت بالای بازار فرهنگی و ادبیات کودک و نوجوان در این منطقه اشاره کرد.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه گفت: مخاطب آمریکای لاتین در ذائقه خود انس با سمبل‌ها و آثار بصری را داراست و با عنایت به غنای فرهنگی و ادبی تولیدات ایرانی اعم از کتاب، انیمیشن، اسباب‌بازی و بازی‌های رایانه‌ای تولید محصول و محتوای فرهنگی و هنری و ادبی را یکی از راه‌کارهای گسترش فرهنگ و هنر در حوزه کودک و نوجوان دانست.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لازمه انتقال مفاهیم و محتواهای فرهنگی و ادبی را آموزش و گسترش زبان فارسی و لزوم آشنایی با کدهای فرهنگی و تطبیق فرهنگی برشمرد.
فلاح افزود: در راستای پیشرفت در امر تولید، باید به سمت افزودن بخش واقعیت مجازی به کتاب‌ها و همچنین عرضه تولیدات در سکوهای دیجیتال بین‌المللی و سرمایه‌گذاری ویژه در این بخش‌ها گام برداشت. این نشست با پرسش و پاسخ فعالان ادبیات کودک و نوجوان و معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه یافت.
اولین نشست «دور دنیا در ۸۰ روز» با اولویت «منطقه آمریکای لاتین» و محورهای ادبیات کودک و نوجوان و نگاهی به فرصت‌های نقش‌آفرینی در حوزه کودک و نوجوان، دوشنبه شب ۳۰ مرداد جاری در شیراز برگزار شد.

 

کد خبر 215129

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید