یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ ۱۶:۰۳
زمان مطالعه: 7 دقیقه
استاندار فارس در رابطه با تالار مرکزی شیراز گفت: از سرعت کار راضی نیستم و طبق تفاهم نامه بین شهردار شیراز و اداره ارشاد برای تکمیل هر چه سریعتر تالار بزرگ مرکزی و تالار ابوریحان امیدواریم کار سرعت پیدا کند و تا سال ۱۴۰۳ به اتمام برسد.

به گزارش پیام خبر، دکتر محمد هادی ایمانیه در نشست خبری تشریح برنامه های هفته دولت گفت: در هفته دولت ۸۳۷ پروژه با ۴۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار فارس از نظر تعداد پروژه بالاترین رقم را در شهرستان شیراز عنوان کرد و افزود: در شهرستان شیراز ۱۲۶ پروژه و ۳۷۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

ادامه داد: در رتبه بندی عددی نیز بالاترین شهرستان نی ریز است که یک چهارم کل اعتبارات به دلیل کارخانه فولاد به آن اختصاص یافته است.

ایمانیه اضافه کرد: شهرداری ها با ۱۴۵ پروژه و ۱۸۰۰ میلیارد تومان و سپس راهداری با ۱۰۶ پروژه بیشترین پروژه ها را به خود اختصاص داده اند.

 

استاندار فارس با اعلام هزینه انجام شده در صنعت و معدن و تجارت استان گفت: بالاترین هزینه به این سازمان اختصاص دارد.

 

وی ادامه داد: فولاد غدیر نی ریز با ۱۰ هزار میلیارد تومان، کارخانه فولاد کوار، آزادراه شیراز_اصفهان، و … به ترتیب بالاترین ارقام را به خود اختصاص داده اند.

 

ایمانیه پروژه هایی که بیش از ده سال برای بهره برداری به طول انجامیده را آزاد راه شیراز اصفهان، بیمارستان امام حسین (ع) فسا و ساختمان سد هایقرفیروز آباد عنوان کرد و افزود: این پروژه ها در این دولت به بهره‌برداری می‌رسد که تعداد 6 هزار و 500 شغل مستقیم و 30 هزار نفر دارای شغل غیر مستقیم می شوند .

 

وی ادامه داد: پروژه‌های هفته دولت در فارس 27 هزار میلیارد تومان اعتبار پروژه‌ها توسط بخش خصوصی و ۱۸ میلیارد تومان توسط بخش دولتی تامین شده است.

از سرعت کار تالار مرکزی راضی نیستم

استاندار فارس در رابطه با تالار مرکزی شیراز که از سال ۸۶ آغاز شده و هنوز به سرانجام نرسیده است گفت: اختلاف بیش از ۷ ارگان باعت توقف کار شده بود که تکمیل پروژه هم در مصوبات سفر دولت آمده و هم کار شروع شده اما سرعت کار راضی نیستم.

دکتر ایمانیه اضافه کرد: طبق توافق با وزیر ارشاد هماهنگ شده تفاهم نامه بین شهردار شیراز و اداره ارشاد برای تکمیل هر چه سریعتر تالار بزرگ مرکزی و تالار ابوریحان منعقد شود که امیدواریم با مشارکت شهرداری کار سرعت پیدا کند و تا سال ۱۴۰۳ به اتمام برسد.

شهرک سلامت در حال انجام زیرساخت

مقام عالی دولت در استان فارس به شهرک سلامت که با پیگیری وی در استان مطرح شد اظهار داشت: نظیر شهرک سلامتی که در شیراز قرار است راه اندازی شود در هیچ کجای کشور هنوز اجرایی نشده است و کار بزرگی است که اخیرا طبق توافقی که با شرکت پارس گستر انجام شده مشغول اجرای زیرساخت هستند.

از وضعیت گردشگری فارس راضی نیستم

دکتر ایمانیه در رابطه با پروژه گردشگری در فارس نیز اظهار داشت: از وضعیت مدیریت حوزه توریسم و گردشگری و صنایع دستی استان راضی نیستم که باید تعارفات کنار گذاشته شود و حتما تغییراتی باید اتفاق بیفتد.

وی افزود: در حوزه گردشکری باید کار جدید و نوآورانه اتفاق بیفتد تا منجر به افزایش توریسم شود.

مشکلات با سوت زدن استاندار حل نمی شود

استاندار فارس با بیان اینکه برای بحث سرمایه گذاری در فارس تمام تلاشمان را می کنیم گفت: پاشنه آشیل سرمایه‌گذاری در فارس، نبود یا کامل نبودن زیرساخت‌هایی نظیر برق، آب، گاز است چرا که در فارس متاسفانه زیرساخت های لازم آماده نیست و این موارد چیزی نیست که با سوت زدن استاندار تامین شود.

 

وی ادامه داد: با انتقال آب از خلیج فارس قصد داریم این مشکلات را حل کنیم و اگر سرمایه گذاری برای مسیر انتقال آب از خلیج فارس به ایزدخواست آماده همکاری باشد ضمانت تامین آب با بنده است.

تمام شعب بانک های متخلف تعطیل می شود

وی یکی دیگر از مشکلات سرمایه گذاری را کمبود تسهیلات بانکی عنوان کرد و افزود: تمامی بانک ها باید حداقل ۵۰ درصد از منابع خود را وام دهند که در این خصوص با جدیت لیست بانک ها را یکی یکی احصا می کنیم و اگر هر بانکی این موضوع را رعایت نکرده باشد تمامی شعبش را در استان تعطیل می کنیم.

 

ایمانیه با اشاره به اینکه برج فناوری استان نیز آماده شده و همزمان با سفر هیئت دولت به بهره برداری می‌رسد گفت: هفتاد شرکت دانش بنیان در این برج مستقر خواهند شد.

 

وی در خصوص تغییر مدیران نیز اظهار داشت: بنا داریم پنج نفر از مدیران را تغییر دهیم که امکان دارد تا قبل از سفر هیئت دولت و ریاست جمهوری، انجام شود.

صف طولانی ارز اربعین را گزارش دهید 

استادار فارس در رابطه با مشکلات مردم برای دریافت ارز ویژه اربعین نیز گفت: براساس صحبت هایی که انجام شد رئیس شورای هماهنگی بانک‌های فارس قول مساعد داد تا ساعات کار بانک ملی ،شعب و باجه در استان برای این موضوع افزایش داشته باشدو اگر از امروز شاهد صف برای دریافت ارز اربعین در شیراز بودیم، به استانداری گزارش دهید.

 

نماینده عالی دولت در فارس به بحث ضرورت ساماندهی اتباع بیگانه‌ در فارس اشاره کرد و افزود: در این راستا هر چه سریعتر باید کارت شناسایی هوشمند برای اتباع غیر ایرانی صادر شود.

کارفرمایی که بدون اطلاع اتباع را به کارگیری کند مجرم ضد امنیتی است

ایمانیه اضافه کرد: از این پس اشتغال اتباع بیگانه تنها در صورت ثبت آنان در سامانه وزارت اطلاعات مجاز است و هر فردی قصد داشته باشد که اتباع غیرایرانی را به کارگیری کند و یا منزلی یه وی اجاره دهد باید مشخصات فرد را به صورت کامل به اداره اطلاعات اعلام کند و اگر کارفرمایی بدون اطلاع اقدام کند به عنوان مجرم ضد امنیتی مجازات خواهد شد.

 

استاندار فارس رویکرد استان در اقدامات انجام شده در بحث تحقق شعار سال، گفت: در بحث تورم با نگاه ایجاد هزار فروشگاه از تولید تا توزیع به دنبال جلوگیری از گرانفروشی و رسیدن اقلام مورد نیاز شهروندان با قیمت مناسب هستیم و در بحث تولید نیز به زودی آمار این حوزه در شش ماهه نخست امسال را به اطلاع مردم خواهیم رساند. 

تورم را مهار می کنیم 

استاندار فارس به رویکرد استان برای تحقق شعار سال نیز اشاره ای کرد و گفت: گرانی در اختیار استان نیست اما برای مهار تورم هزار فروشگاه از تولید تا توزیع را با عنوان امین برای جلوگیری از گرانفروشی کرده ایم که محصولات با قیمت مناسب در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

بی انصاف نباشید؛ نیروهای امنیتی برای دفاع از حرم زحمت کشیدند

رئیس شورای تامین فارس توضیحاتی در خصوص حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ نیز گفت: کل ماجرای حمله ۲۳ ثانیه شد و نباید نسبت به این موضوع غیرمنصفانه بود چون سه لایه امنیتی در این حمله وارد شدند و جلوگیری کردند.

 

دکتر ایمانیه افزود: شهید جهانگیری لایه اول بود که از کیوسک بازرسی اقایان جلو فرد تروریست قرار می‌گیرد و قبل از اینکه موفق به شلیک شود تروریست شلیک می کند و یکی از بسیجیان نیر پشت سرش می رود و دو نفر از نیروهای امنیتی در صحن به این فرد شلیک می کنند و فرد تروریست مسیر را عوض می کند که به جای سمت حرم شاهچراغ برود به سمت مسجد جامع رفت که در این حین بادپا می تواند از پشت درگیر شود که بلافاصله سه نفر مسلح بالای سرش می روند.

اضافه شدن دستگاه ایکس ری و چهره زن در ورودی شاهچراغ 

وی با بیان اینکه حرم شاهچراغ سه لایه امنیتی دارد اظهار داشت: در این حادثه نیروهای امنیتی هم شهید شدند هم دفاع کردند و نمی‌توان توقع داشت طی این مدت ده ماه عده ای پشت تیر بار نشسته باشند که اگر کسی آمد به رگبار ببندند این امکان پذیر نیست؛ حرم پادگان نیست باید در بحث امنیتی ظریف رفتار شود .

وی اضافه کرد: مقرر شده دوربین حرم تقویت شود و در بافت ۵۷ هکتاری اطراف حرم اتباع غیر ایرانی سکونت نداشته باشند و همچنین دستگاه ایکس ری و چهره زن به زودی اضافه می شود.

 

ایمانیه گفت: امنیت در حرم مطهر سید علاءالدین حسین نیز با مصوبه شورای عالی امنیت به سپاه واگذار شد.

 

 

 

کد خبر 215210

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید