یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
جمعه, ۰۳ شهریور ۱۴۰۲ ۱۸:۴۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه

توسط شهردار شیراز و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس؛

تفاهم نامه بازسازی و مقاوم سازی کتابخانه مرکزی و تالار ابوریحان ظرف یکسال آینده امضا شد

درحضور استاندار فارس، تفاهم نامه بازسازی و مقاوم سازی کتابخانه و تالار ابوریحان بیرونی ظرف یکسال آینده توسط شهردار شیراز و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس امضا شد.

به گزارش پیام خبر، با پیگیری استاندار فارس؛ پس از بررسی ها و بازدید میدانی شهردار شیراز و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از تالار شهر ، کتابخانه و تالار ابوریحان واقع در خیابان سیبویه (دروازه کازرون) تفاهم نامه ای جهت مشارکت شهرداری شیراز در مرمت، مقاوم سازی و بهینه سازی بنای موسوم به تالار ابوریحان منعقد شد.

همزمان با هفته دولت، در روز پنجشنبه دوم شهریور ماه با پیگیری های دکتر محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، در جلسه ای که درمحل مهمانسرای دولت برگزار گردید این تفاهم نامه فی مابین اسدی شهردار شیراز و قانعی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امضا و فرآیند احیای این بنای مهم فرهنگی و هنری در دستور کار شهرداری شیراز قرار گرفت.

شایان ذکر است تالار ابوریحان از قدیمی ترین پاتوق های اهالی هنرهای نمایشی شیراز محسوب می شود که هنرمندان زیادی طی پنجاه سال گذشته در این سالن به اجرای نمایش پرداخته اند و بخشی از میراث فرهنگی و هنری این شهر محسوب می شود وامروز مرمت آن از مطالبه های مردمی و خواست هنرمندان شیراز است که انتظار می رود با مرمت و مقاوم سازی این بنا پایگاهی برای راه اندازی موزه هنرهای نمایشی شیراز فراهم گردد.

 

کد خبر 215342

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید