شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ ۰۶:۲۵
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: زیرساخت‌های سینمایی فارس با شتاب در حال توسعه و گسترش است و تا پایان سال ۱۴ سالن سینما آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش پیام خبر،سید رسول موسوی نژادیان گفت: امروز ۱۲ سینما با ۲۵ سالن سینمایی به ظرفیت ۶ هزار و ۵۵۷ صندلی در فارس فعال است. وبا افتتاح این ۱۴ سالن جدید این ظرفیت بیش از ۲ هزار صندلی افزایش می‌یابد و به هشت هزار و ۳۲۷ صندلی می‌رسد.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس عنوان کرد: سینما فرهنگ، ۶ سالن مجتمع جوان شیراز با یکهزار صندلی، پردیس سینمایی زرقان با سه سالن و ۳۰۰ صندلی، پردیس فسا با سه سالن و ۲۵۰ صندلی و سالن سینمای کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با ۴۹ صندلی تا پایان امسال بهره برداری می‌شود.

 موسوی نژادیان اظهار کرد: هم اکنون ۶ سالن سینما در شیراز آباده کازرون گراش لارستان و فسا غیر فعال است که راه اندازی آن در دست پیگیری است.

وی اضافه کرد: علاوه براین سالن‌هایی هم برای استفاده ۲ منظوره در حال تجهیز است و حوزه هنری نیز در حال تبدیل برخی از سالن‌های سینمایی خود به پردیس است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تولیدات سینمایی، بیان کرد: ماه گذشته با حضور کارشناسان گسترش مستند تجربی رویدادی در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد که ۳۰ فیلم ساز طرحهای خود را ارائه کردند و امید است که برخی از آنها مورد حمایت قرار گیرند.

موسوی نژادیان درباره هفته فیلم هنر و تجربه شیراز بیان کرد:حضور جدی اساتید فیلم هنر و تجربه اتفاق بزرگی برای فعالان فارسی این حوزه است و حضور این هنرمندان شاخص برای کارگاه‌های تخصصی ظرفیت این رویداد را افزایش داده است. 

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس درادامه افزود: شیراز در روزهای چهارم تا هفتم شهریورماه جاری میزبان فیلم سازان و فعالین در این حوزه خواهد بود.

وی افزود: در قالب این برنامه فیلم های صحنه آخر، دوار، حرف آخر، مهاجران ، پسر انسان، ایمو، مشق امشب، مقیمان ناکجا، کاپیتان من ، فلینی هرگز پایان نمی یابد و پیتر سلرز به نمایش در می‌آیند.و این هفته فیلم هنر و تجربه شیراز فرصتی برای گفت‌وگوی هنرمندان جوان با اساتید شاخص این حوزه است.

 

کد خبر 215456

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید