یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ ۲۰:۵۲
زمان مطالعه: 4 دقیقه
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس با انجام مقایسه‌ای بین تعداد رتبه‌های تک، 2 و سه رقمی کنکور امسال توسط دانش‌آموزان این استان در کنکور نسبت به سال گذشته، تاکید کرد که آمارها نشان‌دهنده جهش فارس در کسب رتبه های کنکور است.

به گزارش پیام خبر، فرشید قاسمی، امروز در جمع خبرنگاران، گفت: بیش از ١٠ درصد دو رقمی‌های گروه رشته تجربی کشور، معادل ٢٨ نفر مربوط به دانش‌آموزان استان فارس است.

معاون آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه امسال فارس یک رتبه ۱۰ کنکور داشته که نسبت به سال قبل رشد صددرصدی محسوب می‌شود، افزود: در تک رقمی‌های منطقه هم رشد ١٠٠ درصدی داشتیم که آقایان علی صادقی مهارلویی رتبه هشتم ریاضی فیزیک و سیدمحمد موسوی رتبه پنجم رشته تجربی را کسب کرده‌اند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: سال گذشته ۲۹ نفر از استان فارس حائز رتبه‌های دو رقمی‌ منطقه در ۳ رشته ریاضی، تجربی و انسانی شدند؛ حال آنکه امسال ۴۸ رتبه دو رقمی در این ۳ رشته داشتیم که معادل ۶۵ و پنج دهم درصد رشد داشته است.

قاسمی با بیان اینکه در رتبه ۳ رقمی منطقه سال گذشته ٢١٧ نفر و امسال ٢٢٨ نفر از فارس بوده‌اند، از رشد پنج و یک دهم درصدی در این زمینه خبر داد و گفت: مجموعا امسال ٢٧٩ دانش‌آموز استان فارس حائز رتبه‌های یک، 2 و سه رقمی در بخش منطقه‌ای کنکور سراسری شده‌اند.

او همچنین اعلام کرد: ۳۵ درصد از رتبه‌های تک رقمی، دو رقمی و سه رقمی استان فارس در رشته‌های علوم انسانی، ریاضی فیزیک و علوم تجربی مربوط به سایر مدارس و ۶۵ درصد مربوط به مدارس استعدادهای درخشان بودند.

قاسمی خاطرنشان کرد: امسال ۳ نابینا، رتبه ۳ رقمی کسب کردند که این افراد شامل آقایان علیرضا ایزدی رتبه ١٥٢ گروه زبان، علی کشکولی رتبه ۱۶۲ علوم انسانی و خانم محدثه اسلامی رتبه ۲۶۵ علوم انسانی است

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳.۶ درصد از ۲رقمی‌های کشور مربوط به فارس بود، گفت: امسال این آمار با افزایش نزدیک به ۲ برابری به ۶ درصد رسیده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در امتحانات نهایی سال گذشته نیز درصد قبولی کشور ۸۰ و ۴۰ صدم درصد و استان فارس ۷۶ و ۷۸ صدم درصد بود که امسال درصد قبولی کشور به ۶۹ و ۴۲ صدم درصد و استان فارس به ۶۹ و ۱۹ صدم درصد رسید، یعنی سه و 29 صدم صدم درصد قبولی افزایش داشته است.

قاسمی خاطرنشان کرد: ضعف در دوروسی مانند علوم اجتماعی و سلامت بهداشت در رشته تجربی در امتحانات نهایی پایه دوازهم به ما ضربه زده است، در درس عربی نیز در ۳ رشته علوم انسانی، تجربی و ریاضی فیزیک باید سرمایه‌گذاری ویژه انجام شود.

وی از راهیابی ۳ نفر از دانش‌آموزان فارس به المپیادهای جهانی خبر داد و گفت: امسال فاطمه علی‌نژاد طیبی به المپیاد جغرافیا، فاطمه حسینی پور به المپیاد هندسه و محمدهادی شقاقیان به المپیاد اقتصادی راه یافت.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس به کسب هشت مدال طلا، ٩ نقره و ١٠ برنز نیز در سطح کشور توسط دانش آموزان استان نیز اشاره کرد.

قاسمی به برگزاری آزمون شبه نهایی در راستای بهبود فرآیند امتحانات نهایی از سال گذشته اشاره و اضافه کرد: تحلیل نقطه‌ای مدارس، جلسه با مدیران عادی و خاص، راه‌اندازی کمپ‌های مطالعاتی، برپایی کارگاههای مثبت اندیشی از دیگر برنامه‌هایی است که در این راستا اجرایی شده است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: یک روز قبل از امتحانات نهایی نیز وبینارهای آموزشی برگزار شد و بلافاصله پس از آخرین امتحان نهایی پایه دوازدهم، برنامه ١٨ روزه برای کنکور در دستور کار قرار گرفت.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس افزود: حرکت در مسیر کیفیت آموزشی، یک روزه و یک شبه جواب نمی‌دهد اما تلاش می‌کنیم تا زمان کمتری به نتیجه برسیم.

قاسمی با بیان اینکه تفاوت رتبه تک رقمی و دو رقمی در یک تست است و نمی شود با یک تست نظام آموزشی را سرآمد کرد یا زیر سوال برد، تصریح کرد: استان فارس در المپیادها، در رتبه سوم و چهارم در رشته های مختلف کشور قرار دارد.

وی با تصریح بر اینکه ادعا نداریم که بهترین هستیم اما در مسیر رشد حرکت می‌کنیم و نیازمند راهنمایی‌ها و نقدهای بیشتر هستیم، گفت: با تعطیلی مدارس پس از ایام نوروز برای امتحانات نهایی مخالف هستیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه سوالات امتحانات نهایی امسال مفهومی بود و به همین دلیل دو نمره افت در کل کشور داشتیم، گفت: امسال سوالات جمع آوری شد تا معلمان با نوع سئوالات و آموزش فرا مفهومی آشنا شوند.

 

کد خبر 215511

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید