شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۰۷ شهریور ۱۴۰۲ ۰۸:۵۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیر تعاون روستایی استان فارس با اشاره به اینکه تا امروز 30 درصد اعضای تعاونی های پایش انجام شده اند، گفت: 400 هزار نفر در تعاونی های روستایی و کشاورزی استان عضو هستند.

به گزارش پیام خبر، دکتر سید کاظم موسوی، امروز در جمع خبرنگاران گفت: هفته دولت هفته معرفی خدمات دولت است و مردم باید نسبت به خدمات آشنا شوند.

مدیر تعاون روستایی استان فارس با اشاره به اینکه این نهاد بر پایه مشارکت مردم شکل گرفت و نهاد مردمی است که خدمات از تعاونی هایی که از سوی مردم شکل می گیرد، ارائه می کند، یادآور شد: 600 تعاونی در حوزه های مختلف را تحت پوشش دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال قبل اصلاح سند توسعه تعاون را مطرح و سپس ابلاغ شد، افزود: جذب 45 درصد سرمایه گذاری های انجام شده را در کل کشور در بخش تعاون، جذب حداقل 15 درصد از نقدینگی در پروژه های بومی و ملی تعاون و افزایش حجم بخش تعاون به 25 درصد از تولید ناخالص از جمله مواردی بود که در اصلاح سند توسعه تعاون مد نظر قرار گرفت و به لحاظ کمی هم افزایش 65 درصد سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از مولفه هایی است که در سند آمده است.

وی با اشاره به اینکه خرید گندم به عنوان محصول استراتژیک در کشور محسوب می شود، اظهار کرد: توسعه کشت گندم را در دستور کار قرار داد و جهت دیم زار ها را در دستور کار قرار داده ایم و افزایش قیمت گندم نسبت به 2 سال قبل بیش از 200 درصد رشد داشته و فارس رتبه دوم برداشت گندم را داشت.

موسوی با اشاره به اینکه بیش از 100 مرکز خرید در فارس گندم را تحویل می گیرند، گفت: تعاونی های روستایی در مناطق محروم وظیفه خرید گندم را به عهده دارند و از یک میلیون تن خریداری شده، حدود 620 تن توسط تعاونی های روستایی خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه محصولاتی که وارد مرحله خرید می شود از لحاظ کیفی مورد بررسی قرار می گیرند، تاکید کرد: 35 هزار و 500 تن بذر گندم بین تعاونی ها توزیع شد.

مدیر تعاون روستایی استان فارس در پاسخ به سئوالی در مورد گندم های آبیاری با فاضلاب هم گفت: کنترل برای تخریب فاضلاب هایی که به کشت منجر می شد، انجام شده و تمام آن مسیرهای فاضلاب که به سمت مزارع می آمد، به طور کامل تخریب شد.

وی با اشاره به اینکه تا امروز 30 درصد اعضای تعاونی های پایش انجام شده اند، افزود: 400 هزار نفر در تعاونی های روستایی و کشاورزی استان عضو هستند.

دکتر موسوی، فعال سازی کارخانه ذرت خشک کنی فیروزآباد، فعال سازی کارخانه تولید بذر پنبه، راه اندازی مجدد کشتارگاه پاسارگاد مرغ و ایستگاه تولید بذر سیب زمینی جنوب کشور در اقلید و همچنین فعال سازی مزرعه 70 هکتاری کشت پنبه از جمله اقدامات این سازمان برای توسعه کشاورزی بوده است، تاکید کرد: جایگاه پخش فرآورده های نفتی تعاونی های روستایی به مناسبت هفته دولت راه اندازی می شود.

 

 

کد خبر 215581

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید