شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
چهارشنبه, ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ ۱۱:۵۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مسئول کتابخانه عمومی ولی‌عصر(عج) شهرستان مرودشت با اشاره به میزبانی این کتابخانه از گردشگران خارجی از کشورهای مختلف، گفت: گردشگران خارجی از وجود کتابخانه در روستاهای ایران شگفت زده می‌شوند.

به گزارش پیام خبر، مژگان زارع ضمن اشاره به مجاورت کتابخانه با بنای تاریخی تخت‌جمشید، عنوان کرد: کتابخانه‌ روستای بوم‌گردی ولی‌عصر(عج) به دلیل نزدیکی به میراث جهانی تخت‌جمشید میزبان گردشگران داخلی و خارجی از کشورهای مختلف است.

مسئول کتابخانه عمومی ولی‌عصر(عج) شهرستان مرودشت به ابراز شگفتی گردشگران از وجود کتابخانه در روستا اشاره کرد و گفت: آنان اکثرا از کشورهای اروپایی بوده و همگی در اولین برخورد از اینکه روستاهای ایران دارای کتابخانه عمومی هستند ابراز شگفتی و خوشحالی می‌کنند. خیلی از آنها سراغ دیوان حافظ، اشعار سهراب سپهری یا خیام را می‌گیرند.

زارع در ادامه گفت: گردشگری روسی که معلم تاریخ ادیان بود، با بهت‌زدگی به کتاب‌های لئو تولستوی، ماکسیم گورکی، داستایوفسکی و تورگنیف نگاه می‌کرد و دوست داشت با زبان فارسی غزلیات حافظ را گوش دهد و برایش از نمادها و استعاره‌ها گفته شود. 

مسئول کتابخانه عمومی ولی‌عصر(عج) شهرستان مرودشت به بازدید سرپرست مرمت آثار تاریخی از کتابخانه اشاره کرد و گفت: پروفسور «پیر فرانچسکو کالیری» از دانشگاه بولونیا بعد از بازدید از کتابخانه در مورد شباهت‌های فرهنگی ایران و ایتالیا به گفت‌وگو نشست. همچنین دو جهانگرد فرانسوی با دیدن کتابخانه و میراث جهانی تخت‌جمشید اشاره به تمدن کهن این سرزمین کردند و می‌توان با صراحت گفت که این فرهنگ است که باعث پیوند مردمان سراسر گیتی می‌شود.

زارع با اشاره به مخاطبان این کتابخانه تاکید کرد: کتابخانه ولی‌عصر(عج) به دلیل قرار گرفتن در روستای بوم‌گردی و نزدیکی با آثار باستانی تخت‌جمشید، به تقویت منابع کتابخانه به ویژه در حوزه‌های تاریخ، تاریخ باستان، ادبیات فارسی و کتاب‌های چندزبانه نیاز دارد تا برای بالا بردن سطح اطلاعات و جذب مخاطب داخلی و خارج هنگام مراجعه گردشگران کتاب‌ها در اختیار آن‌ها قرار داده‌ شود.

 

کد خبر 215689

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید