شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ ۱۱:۰۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون از دستگیری متخلف شکار ۲ فرد تشی به همراه ۴ قلاده سگ شکاری دراین شهرستان خبر داد و بیان داشت: با پیگیری قضایی پرونده این تخلف تشکیل شد و هر چهار سگ شکاری مصادره و توقیف شدند.

به گزارش پیام خبر، محمدامین بیرامی، از دستگیری متخلف شکار ۲ فرد تشی به همراه ۴ قلاده سگ شکاری دراین شهرستان خبر داد و بیان داشت: با پیگیری قضایی پرونده این تخلف تشکیل شد و هر ۴ سگ شکاری مصادره و توقیف شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون با تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه افزود: جولان سگ‌های شکاری باعث قربانی شدن هزاران گونه جانوری از تخم و جوجه پرندگان تا انواع خزندگان و جوندگان و پستانداران گیاهخوار و گوشتخواران بزرگ جثه توسط آن‌ها می شود.

وی در ادامه گفت: سالانه هزاران گونه جانوری از تخم و جوجه پرندگان تا انواع خزندان و جوندگان و پستانداران گیاهخوار و گوشتخواران بزرگ جثه قربانی این سگ‌ها می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون از شهروندان خواست تا نسبت به حفاظت از جان گونه های حیات وحش در این شهرستان حساس باشند و مراتب تخریب و شکار را با این مدیریت در جریان بگذارند.

تَشی هندی (نام علمی: Hystrix indica)، که در ایران اغلب با عنوان تشی شناخته می‌شود، گونه‌ای تشی از تیره تشی‌های جهان قدیم است، ایران، جنوب آسیا و خاورمیانه از جمله مناطق زندگی این پستاندار به‌شمار می‌روند، تشی دارای لایه‌ای از خار بر پشت خود است که در هنگام احساس خطر، آن‌ها را در بدن جانور مهاجم فرو می‌برد، با داشتن طول سر و تنه‌ای بیشتر از ۷۰ سانتی‌متر، این جانور بزرگ‌ترین جونده ایران به‌شمار می‌رود، در ایران، تشی با نام‌های چوله و سیخور نیز خوانده می‌شود، خارهای بلند و سیاه و سفید این حیوان که در طبیعت پیدا می‌شوند معمولاً با خارِ خارپشت اشتباه گرفته می‌شوند؛ در صورتی که خارهای خارپشت خیلی کوچک است.

 

کد خبر 215693

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید