شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
جمعه, ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ ۱۷:۱۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همزمان با هفته دولت، کتابخانه عمومی شهید رجایی در روستای خسویه شهرستان زرین دشت استان فارس به بهره برداری رسید.

به گزارش پیام خبر، در ادامه پروژه های کتابخانه های عمومی فارس به مناسبت هفته دولت، پنجاه و ششمین کتابخانه روستایی استان فارس با عنوان کتابخانه عمومی شهید رجایی در روستای خسویه شهرستان زرین دشت روز پنجشنبه ۹ شهریورماه با حضور محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس، محمدجواد عسکری، نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی ، رسول بهمنی، فرماندار و رییس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان زرین دشت، ابراهیم خسروی، رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زرین دشت و مردم فرهنگ دوست روستای خسویه افتتاح شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس در آیین افتتاح کتابخانه عمومی شهید رجایی ضمن تبریک هفته دولت عنوان کرد: امروز پس از تلاش زیاد، کتابخانه روستای خسویه به نام شهید رجایی افتتاح می شود.

فیروزی ادامه داد: شاهد افتتاح پنجاه و ششمین کتابخانه روستایی، دویست و پنجاه و هفتمین کتابخانه استان فارس و چهارمین کتابخانه عمومی شهرستان زرین دشت هستیم.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس به خدمات کتابخانه های عمومی اشاره کرد و گفت: استان فارس در ارائه خدمات کتابخانه های عمومی همواره پیشتاز بوده است. تجهیزاتی که در این کتابخانه استفاده شده است از مدرن ترین و بروزترین تجهیزات است که باعث جذب مخاطب و شادابی فضای کتابخانه می شود.

وی تصریح کرد: ساختمان این کتابخانه به همت سعید ایاز، خیر نیک اندیش، به مدت ۱۵ سال حق انتفاع در اختیار کتابخانه های عمومی استان فارس قرار گرفته است. این کتابخانه در ۱۷۰ مترمربع و با ۱۲۰۰ جلد کتاب دارای بخش های مخزن کتاب، بخش کودک و نوجوان ، سالن مطالعه، نشریات و ... افتتاح می شود.

فیروزی به نقش مهم کتابخانه های عمومی اشاره کرد و گفت: امیدواریم این کتابخانه با استقبال خوب مردم مواجه شود و شاهد ایجاد یک پاتوق اجتماعی و فرهنگی متفاوت باشیم.

وی به کتابخانه سیار نیز اشاره کرد و گفت: اگر شهرستان همت کند و خودرو کتابخانه سیار را فراهم کند، کار تجهیز و تامین نیروی انسانی آن را انجام می دهیم تا به سایر روستاهای شهرستان خدمات کتابخانه ای ارائه دهد.

رسول بهمنی، فرماندار زرین دشت، ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت عنوان کرد: کتابخانه با نام شهید رجایی مزین شده است. خدا را شاکریم در سطح شهرستان کتابخانه ای با تجهیزات مدرن افتتاح می کنیم.

رییس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان زرین دشت تصریح کرد: تلاش می کنیم اعتبارات ویژه ای برای توسعه و تجهیز کتابخانه های شهرستان اختصاص دهیم و شاهد ارتقای فرهنگ مطالعه، کتاب و کتابخوانی در شهرستان باشیم.

گفتنی است کتابخانه عمومی شهید رجایی روستای خسویه شهرستان زرین دشت پنجاه و ششمین کتابخانه روستایی استان فارس است. ساختمان این کتابخانه با زیربنای ۱۷۰ مترمربع به همت خیرین نیک اندیش به کتابخانه ها واگذار و این کتابخانه توسط اداره کل کتابخانه های عمومی فارس تجهیز شده است.

 

کد خبر 215823

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید