شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
شنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ ۱۳:۵۶
زمان مطالعه: 6 دقیقه
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: گل‌محمدی بخواهد آل‌کثیر را جذب می‌کنیم.

به گزارش پیام خبر، رضا درویش در جریان مراسم تشییع پیکر محسن زمانی داور پیشکسوت در مورد آخرین اقدامات باشگاه پرسپولیس در بحث میزبانی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: از وزیر امور خارجه تشکر می‌کنم. طی جلساتی که داشتیم او با وزیر امور خارجه عربستان صحبت‌هایی انجام داد. به موازات آن، طی صحبتی که با مهدی تاج داشتیم، او نیز با رئیس فدراسیون فوتبال عربستان حرف زد. طی یکی دو روز آینده اگر توافق نهایی صورت بگیرد، تیم‌های ایرانی از تیم‌های عربستانی میزبانی می کنند.

وی افزود: اگر این اتفاق رخ ندهد در عمان میزبانی می کنیم. هشتاد درصد به توافق امیدوار هستیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد حضور هواداران در دیدارهای پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا تاکید کرد: در بازی اول طبق رایی که علیه ما صادر شد، از حضور هواداران محروم هستیم. از این جهت از بازی بعد امیدواریم هواداران که سرمایه اصلی هستند کنار ما حضور داشته باشند.

وی در مورد جذب عیسی آل کثیر گفت: این به شرایط خود بازیکن باز می گردد که اگر بازیکن آزاد است , تمایل داشته باشد، می‌آید می نشیند و صحبت می کنیم. البته باید ببینیم کادر فنی هم به بازگشت او تمایل دارد یا نه. هنوز گل محمدی اعلام آمادگی نکرده است. گل‌محمدی هم با مهربانی که دارد، در این باره برخورد خواهد کرد.

درویش در مورد جذب بازیکن آزاد گفت: شاید نزدیک ۵۰ بازیکن را گل‌محمدی بررسی کرده اما گزینه شاخصی که بتواند برای پرسپولیس مفید باشد را هنوز پیدا نکرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر آل کثیر بیاید، پرونده جذب بازیکن خارجی بسته خواهد شد یا خیر، گفت: ما تنها یک جای خالی داریم و اگر او بیاید نمی توانیم گزینه دیگری بگیریم.

درویش در مورد رقابت با تیم های عربستانی گفت: همه فوتبال که جذب چهره نیست. ما نفرات جوان و آینده داری داریم که بسببار شرایط خوبی دارند. زاهدی را هم در اختیار داریم. او روز به روز بهتر و در خدمت تیم است. خواهید دید که بازیکنان ما مفید خواهند بود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد ناراحتی پیشکسوتان پرسپولیس از باشگاه و یحیی گل محمدی گفت: پیشکسوتان سرمایه باشگاه و برای ما قابل احترام هستند. مجتبی محرمی بیش از ۳۵ سال است که دوست نزدیک من است و همین هفته قبل به بیمارستان رفتم و با او حرف زدم. قرار بود او به باشگاه بیاید. نفرات مختلف و پیشکسوتان اختلاف دیدگاه دارند.

وی ادامه داد: اختلاف نظر همه جا هست. شما وقتی فهرست تیم ملی مشخص می شود ۱۰ نفر را پیدا می کنید که از لیست تعریف کنند؟ تعدد افکار اختلاف نظر می آورد. این موضوع خوب است و اگر ضعف‌هایی وجود داشته باشد با این نظرات آن ها را ببینیم. اینگونه عادت نکنیم که همه از ما تعریف کنند. اگر ایراد وجود داشته باشد آدم بررسی می کند و تغییر انجام می شود.

درویش در مورد جذب اسپانسر گفت: هنوز متوجه نشدیم که درآمد باشگاه از چه طریقی است. پارسال و دو سال قبل صفر ریال از تبلیغات محیطی گرفتیم. قرار است محاسبه کنند. البته پارسال از تبلیغات دور زمین فقط چند ثانیه به ما پرداخت کردند. کاری به تبلیغات دور زمین ندارم. بلیت فروشی که نداریم. تبلیغات دور زمین برای ما نیست. هزینه آزادی را هم باید پرداخت کنیم.از حق پخش هم درامد نداریم. پس درآمدمان کجاست؟ ما نه سنعتی هستیم و نه معدنی. دولت هم می گوید نمی توانیم بودجه ای برای ورزش قهرمانی اختصاص دهیم. قهرمان هم چند دوره شدیم پاداشی نگرفتیم. تحلیلگران و اقتصاد دانان بگویند چه کنیم. درامد ما و استقلال از کجا باید باشد؟ ما بارها گفتیم. اثرش چه بوده؟

وی ادامه داد: این همیت ملی می‌خواهد که همه بیایند و فکری کنند برای ایران. ما باید در لیگ قهرمانان به میدان برویم. شب گذشته شما بازی الهلال و الاتحاد را دیدید؟ ۶۰۰ میلیون دلار هزینه هر تیم بود. این اجحاف نیست ما بیاییم قهرمان شویم؟ نه امکاناتی داریم و نه پولی. حقمان را هم نمی دهند. توقعات هم ماشاالله.

وی ادامه داد: این همه هوادار داریم. دلخوشی آنها چه می شود؟ حیف نیست این فوتبال که می تواند آرامش به جامعه بدهد و شادابی و طراوت به جامعه بدهد، آن را از جامعه بگیریم؟

مدیرعامل پرسپولیس در مورد جلسات برای کسب تبلیغات محیطی گفت: هنوز به جایی نرسیده است. این هم درآمد آنچنانی ندارد. باید دنبال درآمد پایدار باشیم. البته از سال بعد یکی از الزامات کسب درآمد از حق پخش است. شما تنها نمی‌توانید آن را امضا کنید. آنها پیگیر هستند که این درآمد طی چه مرحله به حساب باشگاه واریز شده است؟ همه این ها باید روشن باشد.

درویش ادامه داد: در حال حاضر همت خوبی از سوی فدر اسیون، باشگاه ها کمیسیون تلفیق مجلس، کمیسیون فرهنگی مجلس است تا باشگاه ها از حقوقشان استفاده کنند. روزی می گفتند که هم پرسپولیس و هم صدا و سیما برای دولت است و از این جیب به آن جیب است. ۱۰ درصد سهام فروخته شده است. این حق الناس است. من از سهمم نمی گذرم اگر کس دیگر بخواهد بردارد.

وی در مورد نشست با سازمان خصوصی سازی گفت: اجازه دادند ۳۰ میلیارد برداریم. ما چیز زیادی نخواستیم. ما هم خواستیم که مثل تیم رقیبمان هر چقدر آنها پول هزینه کردند ما هم هزینه کنیم و هر چقدر وام گرفتند ما هم وام بگیریم. در حال بررسی هستند.

درویش در رابطه با درآمد باشگاه از AFC ادامه داد: جلسات خوبی داشتیم. جا دارد از وزارت امور خارجه تشکر کنیم. هفته قبل هم که وزیر امور خارجه مالزی آمده بود مذاکراتی شد. ۳ و نیم میلیون دلار در AFC پول داریم. بانک های مالزیایی مجوز برداشت نمی دهند. در آن جلسه صحبت شد و نامه ای از ما و فدراسیون فوتبال ارائه شد.

وی در مورد اینکه بازی های سپاهان باید سه بر صفر به سود رقبا اعلام شود گفت: فدراسیون و کمیته انضباطی باید در این زمینه پیگیر باشند. قانون گذار روزی که قانون را گذاشته این را عنوان کرده که اگر باشگاهی این را رعایت نکند، بازی‌هایش سه بر صفر می شود. چند تا از قرارداد حریف طبق اعلام فدراسیون و سازمان لیگ مشکل داشت چرا که سالیانه تنها قراردادها ممکن است تا ۲۵ درصد افزایش داشته باشد. برخی از آنها ۲۵ درصد افزایش نداشته بلکه افزایش آن ۱۲۵ درصد بودهد است. کمیته انضباطی پیگیر بود این کار را انجام دهد پس باید با آنچه گفته می شود این قانون عملیاتی شود.

مدیرعامل پرسپولیس در رابطه با جذب مهاجم گفت: باید حتما کادر فنی وضعیت را مشخص کند. تا الان آن بازیکنی که بتواند از نفرات کنونی بهتر باشد را پیدا نکرده است. ما مثل تیم های دیگر نیستیم. باید سقف قرارداد را رعایت کنیم و برای رعایت این قانون بازیکن میلیون دلاری نمی توانیم جذب کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تا دربی مهاجم جدید می رسد یا خیر گفت: مگر دربی معلوم است چه زمانی است؟ اگر اواخر مهر باشد پس مهاجم جدید هم می رسد.

 

کد خبر 215881

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید