یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ ۰۸:۲۶
زمان مطالعه: 4 دقیقه

مسئول عملیات قرارگاه مرکزی حمل‌ونقل زائرین در مرز شلمچه-تنومه اعلام کرد؛

حمل‌ونقل بیش از یک‌میلیون زائر اربعین حسینی(ع) در 17 روز خدمات‌رسانی شهرداری شیراز در مرز شلمچه

مسئول عملیات قرارگاه مرکزی حمل‌ونقل زائرین در مرز شلمچه-تنومه گفت: ناوگان حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز از ۲۵ مرداد تا ۱۲ شهریورماه مشغول خدمات‌دهی به یک‌میلیون و ۱۷ هزار و ۴۵۵ زائر بوده است.

به گزارش پیام خبر، پیمان باباخانی خدمات‌رسانی شهرداری شیراز در مرز شلمچه را مطلوب ارزیابی و اظهار کرد: امسال نیز چون سنوات گذشته شاهد خدمات مؤثر حوزه‌های مختلف شهرداری شیراز در ارائه خدمات به زائرین در مرز شلمچه هستیم.

مسئول عملیات قرارگاه مرکزی حمل‌ونقل زائرین در مرز شلمچه-تنومه افزود: از ۲۵ مردادماه تاکنون طی ۲ مرحله ناوگان حمل‌ونقل مسافر متشکل از ۸۰ دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه خودرو ون به شلمچه اعزام‌شده‌اند که به خدمات‌رسانی زوار مشغول هستند.

وی با تشریح برنامه‌ریزی‌ انجام‌شده گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده و در راستای ارائه خدمات گسترده‌تر علاوه بر خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز در محور شلمچه تا مرز کشور عراق (حمل‌ونقل زائرین از پایانه شلمچه تا پایانه احداث‌شده در محور صفر مرزی) با اعلام نیاز توسط مقامات ذی‌ربط ارائه خدمات از منطقه صفر مرزی تا شهر بصره نیز توسط ناوگان حمل‌ونقل شیراز در حال انجام است.

باباخانی تصریح کرد: علاوه بر برنامه‌ریزی لازم برای اعزام تعداد ۸۰ دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه خودرو ون جهت ارائه خدمات به زائرین حسینی در گذرگاه مرزی شلمچه، تمهیدات لازم جهت خدمات‌رسانی از مرز تا شهر بصره نیز صورت گرفته است و از ۲۵ مردادماه تاکنون کارکنان و رانندگان شریف و زحمتکش ناوگان در شلمچه مستقر هستند.

به گفته رئیس سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز؛ خودروهای ون وظیفه جابجایی مسافرین بین‌شهری تا شلمچه- مهران و چزابه را نیز بر عهده‌دارند.

او با تقدیر از عوامل اجرایی شهرداری شیراز تصریح کرد: تعداد ۲۰۰ نفر از کارکنان و رانندگان ناوگان حمل‌ونقل شیراز به شلمچه اعزام و به‌صورت شبانه‌روزی مشغول ارائه خدمات به زوار هستند.

مسئول قرارگاه مرکزی حمل‌ونقل زائرین در گذرگاه مرزی شلمچه-تنومه حضور مشتاقانه کارکنان اعزامی در خدمات‌رسانی به زوار را فراتر از وظیفه حرفه‌ای و توام با عشق و ایثار توصیف کرد.

باباخانی افزود: در روزهای نخست خدمات‌رسانی، روزانه به‌صورت میانگین به تعداد ۱۰ هزار نفر از زوار توسط ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز خدمات حمل‌ونقل ارائه‌شده و با نزدیک شدن به‌ روز اربعین و افزایش جمعیت زائرین این تعداد در ۲ فرآیند افزایش‌یافته است.

او با بیان اینکه ورودی و خروجی تا ۶۰ هزار نفر افزایش‌یافته است، تصریح کرد: تمهیدات لازم برای افزایش ظرفیت خدمات‌رسانی نیز فراهم و برنامه‌ریزی لازم در این خصوص انجام‌شده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر وضعیت ارائه خدمات حمل‌ونقل در مرز شلمچه را از سنوات گذشته مطلوب‌تر ارزیابی کرد.

مسئول قرارگاه مرکزی حمل‌ونقل زائرین در گذرگاه مرزی شلمچه-تنومه افزود: با توجه به‌ضرورت و اهمیت حفظ آسایش و امنیت سفر زائرین اربعین امام حسین (ع) و پیش‌بینی افزایش جمعیت زائرین، کنترل فنی اتوبوس‌ها قبل از اعزام در دستور کار قرار داشته و الحاقیه بیمه شخص ثالث نیز جهت مسافرین برون‌شهری دریافت شد و در این راستا پیگیری لازم جهت بیمه مسؤولیت مدنی کارکنان اعزامی نیز توسط شهرداری شیراز پیگیری و الحاق شد.

باباخانی با اشاره به اعزام واحدهای امداد سیار سازمان و خودروهای گشت بازرسی و نظارت، خدمات کنترل فنی و پشتیبانی در شلمچه را بسیار منظم ارزیابی و بیان کرد: با توجه به تجارب سنوات گذشته همه اتوبوس‌ها قبل از اعزام ازنظر فنی سرویس کامل شده و تمهیدات لازم ازنظر قطعات و لوازم‌یدکی موردنیاز نیز انجام‌شده است.

او گفت: تعداد ۱۵ دستگاه اتوبوس جهت خدمات‌رسانی به زوار از نقطه صفر مرزی تا شهر بصره تخصیص داده‌شده است.

مسئول قرارگاه مرکزی حمل‌ونقل زائرین در گذرگاه مرزی شلمچه-تنومه بیان کرد: با توجه به ابلاغ وزارت کشور و تفویض مسؤولیت قرارگاه مرکزی شلمچه، مدیریت عملیاتی اتوبوس‌های شهرهای مختلف که در شلمچه حضور دارند نیز توسط قرارگاه مرکزی صورت گرفته و همکاری بسیار صمیمانه‌ای در این خصوص در جریان است.

مسئول عملیات قرارگاه مرکزی حمل‌ونقل زائرین در مرز شلمچه-تنومه گفت: ناوگان حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز از ۲۵ مرداد تا ۱۲ شهریورماه مشغول خدمات‌دهی به یک‌میلیون و ۱۷ هزار و ۴۵۵ زائر بوده است.

 

کد خبر 215917

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید