یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ ۱۷:۲۵
زمان مطالعه: 4 دقیقه
شهردار شیراز گفت:۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر روز تاکنون نیروهای شهرداری شیراز به زائرین اربعین حسینی خدمات‌رسانی کرده‌اند.

به گزارش پیام خبر،شهردار شیراز در بازدید از موکب حضرت احمدبن موسی-شاهچراغ(ع) در مرز شلمچه با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی به مردم شریف ایران اسلامی اظهار کرد: شهرداری این کلان‌شهر طبق روال قبل اقدام به راه‌اندازی موکب حضرت احمدبن موسی-شاه‌چراغ(ع) در مرژ شلمچه کرده است‌.

محمدحسن اسدی بیان کرد: تا به امروز روز از استقرار حدود ۷۰۰ نفر از کارکنان خدوم شهرداری شیراز اعم از پاکبانان، رانندگان اتوبوس شهری، آتش‌نشان‌ها و سایر عوامل عمرانی، اجرایی و مدیریتی در این نقطه مرزی می‌گذرد و بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و ماشین‌آلات آتش‌نشانی و خدمات شهری و عمرانی، خدمات خود را به‌صورت شبانه‌روزی به زائرین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ارائه می‌دهند.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز تصریح کرد: ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر روز تاکنون نیروهای شهرداری شیراز به زائرین اربعین حسینی خدمات‌رسانی کرده‌اند.

او عمده خدمات شهرداری شیراز را جمع‌آوری پسماند و زباله‌های این نقطه مرزی اعلام و بیان کرد: پاکبانان اعزامی سازمان پسماند شهرداری شیراز به‌صورت روزانه حدود ۸۰ تُن زباله و پسماند را جمع‌آوری و به‌جای مربوطه حمل می‌کنند.

شهردار شیراز با اشاره به فعالیت‌های سازمان ‌حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز در نقطه صفر مرزی در قالب قرارگاه مرکزی حمل‌ونقل زائرین در شلمچه-تنومه تصریح کرد: خدمات حمل‌ونقل این قرارگاه تاکنون به بیش از یک میلیون زائر انجام شده است‌.

اسدی از خدمات‌دهی سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری شیراز با استقرار ۴ خودرو عملیاتی اطفایی و امدادی خبر داد و گفت: این خودروها حفاظت ایمنی از زائرین در پارکینگ، پایانه مرزی و موکب حضرت احمدبن مموسی-شاهچراغ(ع) را برعهده دارند.

او به رضایت فرماندار، شهردار و امام‌جمعه خرمشهر اشاره و بیان کرد: این مقامات محلی در جنوب غربی کشورمان، رضایت خود را از خدمات‌رسانی شهرداری شیراز اعلام‌کرده‌اند و درواقع در ارزیابی انجام‌شده، شیراز میزان همکاری استان فارس و شهرداری شیراز از نظر کمی و کیفی بی‌نظیر بوده است.

شهردار شیراز شور و‌ شوق زائرین اربعین حسینی در نقطه صفر مرزی را غیرقابل توصیف و اضافه کرد: شهرداری این کلان‌شهر با برپایی کانکس و چادرهای متعدد جهت اسکان مسافرین و زائرین به‌صورت شبانه امکاناتی نظیر وعده غذایی، نمازخانه، مکان استراحت و سرویس بهداشتی فراهم کرده است.

او بیان کرد: کارکنان خدوم شهرداری شیراز بااراده و دلگرمی خدمات خود را در این نقطه مرزی انجام می‌دهند.

اسدی عنوان کرد: شهرداری این کلان‌شهر بنا به تکلیف شورای اسلامی شهر و ردیف بودجه‌ای که امسال پیش‌بینی شده است، ساخت سوله‌هایی بزرگ را در زمین‌هایی که تحویل گرفته، به صورت دائمی آغاز می‌کند و چادرها و کانکس‌ها برچیده می‌شوند تا مکانی خوبی در نقطه صفر مرزی برای هموطنان به ویژه زائرین اربعین و راهیان نور باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیر در این بازدید با تسلیت اربعین حسینی(ع) اظهار کرد: بخشی از خدمات‌رسانی به زائرین در قالب نیروی انسانی بوده و بخش دیگر خدمات، مکان و تجهیزات است که باید این خدمات بهتر شود.

سید ابراهیم حسینی با بیان اینکه مکان موقت باید دائم شود و خدمات تجهیزات نیز از نظر کمی و کیفی ارتقا پیدا کند، تصریح کرد: این خدمات با مصوب شورای اسلامی شهر پیشرفت بهتر می‌شود.

او بیان کرد: جمعیت ۷۰۰ نفری خدمات نیروی انسانی و صدها دستگاه از خدماتی است که شهرداری شیراز انجام می‌دهد و بقیه استان‌ها هم خدمات ارائه می‌دهند، اما خدمات شهرداری شیراز بسیار محسوس بوده و امکانات و خدمات به سال‌های گذشته رشد داشته است.

 

کد خبر 215943

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید