شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
دوشنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ ۱۸:۴۶
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مدیریت ارشد شهری شیراز طی بازدید از موکب حضرت احمدبن موسی، شاهچراغ(ع) در نقطه صفر مرزی به بررسی وضعیت خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی(ع) پرداخت.

به گزارش پیام خبر، مدیریت ارشد شهری شیراز طی بازدید از موکب حضرت احمدبن موسی، شاهچراغ(ع) در نقطه صفر مرزی به بررسی وضعیت خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی(ع) پرداخت.

سید ابراهیم حسینی رئیس شورای اسلامی شهر، محمدحسن اسدی شهردار، مسعود زارعی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، علیرضا اسکندری رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری، مصطفی کیانی‌رحیمی رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی ‌و سیده مریم حسینی سخنگو و رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز با همراهی غلامرضا غلامی معاون محیط زیست و خدمات شهری و جمعی از مدیران مربوطه در بازدید از موکب حضرت احمدبن موسی-شاهچراغ(ع) حضور داشتند.

محمدحسن اسدی، شهردار شیراز در این بازدید در دیدار چهره به چهره با پاکبانان، رانندگان، آتش‌نشانان و دیگر خادمان فعال در عرصه‌های مختلف خدمات‌رسانی به زائرین اربعین حسینی در موکب حضرت احمدبن موسی، شاهچراغ(ع) شهرداری این کلان‌شهر، از تلاش‌ها و زحمات آنها در تمهیدات لازم برای خنک کردن مکان‌های اسکان و جابجایی زائرین در جغرافیای بسیار گرم نقطه مرزی کشورمان قدردانی کرد.

فعالیت‌های موکب حضرت احمدبن موسی، شاهچراغ(ع) که یکی از بزرگترین و جامع‌ترین موکب ها در مسیر زوار اربعین حسینی در نقطه مرزی مشغول به فعالیت بوده و خدمات آن مشهود است، در موضوعات مختلف نظیر حمل‌ونقل زائرین از پارکینگ تا پایانه مرزی و از شلمچه تا تنومه، اسکان، ارائه خدمات بهداشتی و پذیرایی از زائرین، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در سه نقطه پارکینگ، موکب و پایانه مرزی، تنظیف مرز شلمچه و پاکسازی آن از نخاله و زباله است که مدیران و کارکنان شهرداری شیراز تحت عنوان خادمین موکب در آن حضوری منسجم دارند.

شهرداری شیراز که سالیانی در این نقطه مرزی مشغول خدمات‌رسانی به زائرین اربعین است، مقرر شده با مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز به سمت احداث سازه ثابت و ابعاد مختلف خدمت‌رسانی حرکت کند تا این موکب در سازه دائمی علاوه بر میزبانی بهینه هرساله از زائرین اربعین حسینی(ع)، میزبان راهیان نور و مقصدی دائمی در این‌نقطه باشد.

دیدار مدیریت ارشد شهری شیراز با مسؤولین محلی خرمشهر از دیگر موارد این بررسی میدانی خدمات‌رسانی موکب حضرت احمدبن موسی، شاهچراغ(ع) بوده است که در این دیدار امام جمعه، فرماندار و مدیریت شهری خرمشهر مراتب قدردانی خود را مدیریت ارشد شهری کلان‌شهر شیراز؛ سومین حرم اهل‌بیت(ع) اعلام کردند.

سید ابراهیم حسینی در این راستا اظهار کرد: امکانات موکب حضرت احمدبن موسی، شاهچراغ(ع)‌ نسبت به سال‌های گذشته ارتقا داشته و خادمین مدیریت شهری در عرصه‌های مختلف به زائرین اربعین حسینی(ع) خدمات‌رسانی می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه ۷۰۰ نفر از خادمین مدیریت شهری شیراز در کمیته‌های مختلف مشغول خدمات‌رسانی می‌کنند، تصریح کرد: بنا به مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز، مکان اسکان زائرین و تجهیزات آن ارتقا می‌یابد.

محمدحسن اسدی، که دیدار خادمین زائرین اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را مورد تفقد قرار می‌داد، از خدمات‌رسانی بیش از ۱۳ هزار نفر روز نیروهای شهرداری شیراز به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه خبر داد و تصریح کرد: مقامات محلی در جنوب غربی کشورمان، رضایت خود را از خدمات‌رسانی شهرداری شیراز اعلام‌کرده‌اند و درواقع در ارزیابی انجام‌شده، میزان همکاری استان فارس و شهرداری شیراز از نظر کمی و کیفی بی‌نظیر بوده است.

شهردار کلان‌شهر شیراز عنوان کرد: کارکنان خدوم شهرداری شیراز با اراده و دلگرمی، خدمات خود را در این نقطه مرزی انجام می‌دهند و شهرداری این کلان‌شهر بنا به تکلیف شورای اسلامی شهر و ردیف بودجه‌ای که امسال پیش‌بینی شده است، ساخت سوله‌هایی بزرگ را در زمین‌هایی که تحویل گرفته، به صورت دائمی آغاز می‌کند و چادرها و کانکس‌ها برچیده می‌شوند تا مکان خوبی در نقطه صفر مرزی برای هموطنان به ویژه زائرین اربعین و راهیان نور باشد.

 

کد خبر 215998

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید