یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ ۱۰:۲۸
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جانشین فرماندهی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه تاکنون 70 درصد زائرانی که از مرزهای خوزستان به عتبات عالیت سفر کرده‌اند، به کشور بازگشته‌اند، گفت: امسال تردد زائران ایرانی در مرزهای استان نزدیک به ۲۰ درصد و تردد زاوران خارجی بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پیام خبر از خوزستان، سردارنعمت الله باقری، شب گذشته به همراه سجاد بهمئی رئیس سازمان بسیج رسانه خوزستان از پایانه مرزی شلمچه بازدید کرد و در جریان نحوه خدمات‌رسانی به زائران در آستانه اربعین قرار گرفت.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان، در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران، با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی، اظهارکرد: امسال در ایام محرم علی‌رغم تمام کارشکنی‌های دشمنان، محرم بسیار پرشورتری نسبت به سال گذشته داشتیم.

وی با اشاره به اینکه دشمنان تلاش بسیاری کردند که اربعین و محرم و صفر امسال را با توجه به حوادث گذشته به حاشیه ببرد و کمرنگ کند، اما موفق نشد، افزود: دشمنان وقتی دیدند در حوزه جنگ سرد و نیمه سرد با شکست‌های فراوانی مواجه شدند، بنا را بر جنگ نرم، شناختی و ترکیبی گذاشتند.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان، با بیان اینکه امروز بهترین سلاح برای مقابله با جنگ جدید دشمن، می تواند بحث اربعین حسینی باشد، اضافه کرد: خوشبختانه هم در ایام محرم و هم اربعین تا امروز بر اساس آمار اعلام شده، تردد زائران ایرانی در مرزهای استان نزدیک به ۲۰ درصد و تردد زاوران خارجی بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه تردد در مرزهای خوزستان روان بوده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، تصریح کرد: نزدیک به ۷۰ درصد زائران ایرانی که از طریق مرزهای چذابه و شلمچه به عتبات عالیات سفر کرده‌اند، بازگشته‌اند و مابقی نیز تا اخر هفته باز خواهند گشت.

سردار باقری، با بیان اینکه تلاش ما این است که خدماتی که از سوی دولت و خیرین انجام می‌شود تا یکی دو روز بعد از اربعین ادامه داشته باشد، یاد آور شد: تاکنون مشکلی در حمل و نقل زائران وجود نداشته و با توجه به اینکه نزدیک به ۷۰ درصد زائران به کشور برگشته اند، کار حمل و نقل با سهولت بهتری انجام می‌شود.

 

کد خبر 216023

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید