یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
سه شنبه, ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ ۲۱:۰۳
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سفیران نوجوان کانون، مربیان و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با شرکت در مراسم سوگواری اربعین حسینی (ع) و در گردهمایی بزرگ نوجوانان و ویژه برنامه «به تو از دور سلام»، که در رواق دارالعباده حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، حضور فعال داشتند.

به گزارش پیام خبر، سفیران نوجوان کانون، مربیان و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با شرکت در مراسم سوگواری اربعین حسینی (ع) و در گردهمایی بزرگ نوجوانان و ویژه برنامه «به تو از دور سلام»، که در رواق دارالعباده حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، حضور فعال داشتند.

سفیران نوجوان کانون، مربیان و کارشناسان کانون فارس در این مراسم تلاش کردند تا جاماندگان راه‌پیمایی اربعین را با شرکت دادن در فعالیت‌های مرتبط، با مسافران اربعین هم‌سفر کنند.

بر این اساس با توزیع کتاب «گام‌گام تا داستان سفر اربعین» در بین کودکان و نوجوانان و خانواده‌هایشان، فعالیت فرهنگی هنری و ادبی با حضور کودکان و نوجوانان اجرا شد.

طراحی کتاب «گام‌گام تا داستان سفر اربعین» با هدف مشارکت کودک در فرآیند شکل‌گیری قصه و برقراری ارتباط نزدیک با شخصیت‌های اصلی آن (طاها و نورا) انجام شده است و به کمک نقاشی، تکه چسبانی، خاطره‌نویسی و... از بچه‌ها می‌خواهد تا برداشت‌های خود را از داستان بیان کنند.

کلر ژوبرت و زهرا فلسفی نویسندگی کتاب «گام‌گام تا داستان سفر اربعین» را بر عهده داشتند و زهرا فلسفی طراح و تصویرساز آن است.

برپایی ایستگاه معرفی کتاب‌های «تشنه لبان»، «چهل روز عاشقانه» و «هنگام باران بود»، اهدای سربند و نشان «میهمانان کوچک امام حسین (ع)»، مداحی و مرثیه‌سرایی، گفتگو با خانواده شهدای حرم و اجرای سرود از دیگر بخش‌های یرنامه اربعین حسینی در حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) بود.

 

کد خبر 216053

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید